حمایت از صنایع دستی با اعطای تسهیلات

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان با هدف اشتغال‌زایی، خبر داد. محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان های غنی در تولید صنایع دستی است، گفت: بر اساس آمار موجود […]

رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین از اعطای تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی این شهرستان با هدف اشتغال‌زایی، خبر داد.

محمود مدنیان رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین با اشاره به اینکه این شهرستان یکی از شهرستان های غنی در تولید صنایع دستی است، گفت: بر اساس آمار موجود ۱۶۰ فقره پروانه تولید کارگاهی، انفرادی و کارت شناسایی در چند سال گذشته توسط اداره میراث فرهنگی نایین برای هنرمندان صنایع دستی در رشته های مختلف صادر گردیده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان نایین ادامه داد: با توجه به لزوم حمایت از هنرمندان صنایع دستی و مشاغل خانگی موجود در این زمینه امسال نیز با پیگیری های صورت گرفته ۱۵ نفر از هنرمندان واجد شرایط دریافت تسهیلات در قالب مستقل و پشتیبان شناسایی و پرونده آنها برای بررسی و تصویب به کارگروه اشتغال شهرستان ارسال شده است.
مدنیان گفت: متقاضیان باید دارای مجوز از اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی بوده و سابقه دریافت تسهیلات اشتغال زایی نداشته باشند و بر فعالیت آنها همچنین نحوه هزینه کرد تسهیلات نظارت مستمر انجام خواهد شد.