حق تماشای واقعیت با جشنواره فیلم عمار

دبیرخانه این جشنواره بر اساس نیاز جامعه و وقایعی که طی این مدت شاهد بودیم، این شعار را برای جشنواره عمار اصفهان برگزید و معتقدیم که باید همه واقعیت‌ها بدون تعصب و داوری ذهنی به مردم نشان داده شود، زیرا یکی از راه‌های رسیدن به حقیقت در زمانه فعلی، بیان واقعیت‌ها است

سیزدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار استان اصفهان با شعار «حق تماشای واقعیت» و با حضور ۴۱ فیلم کوتاه مستند تا فردا سه‌شنبه، بیستم دی‌ماه در عمارت تاریخی سعدی اصفهان ادامه دارد.

حامد واعظ‌پور، دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره با شعار «حق تماشای واقعیت» در ساختمان سعدی حوزه هنری استان اصفهان در حال برگزاری است که به موضوعات علمی، فرهنگی، هنری، اقتصاد مقاومتی، مقاومت و روحیه جهادی اختصاص دارند.

او ادامه داد: دبیرخانه این جشنواره بر اساس نیاز جامعه و وقایعی که طی این مدت شاهد بودیم، این شعار را برای جشنواره عمار اصفهان برگزید و معتقدیم که باید همه واقعیت‌ها بدون تعصب و داوری ذهنی به مردم نشان داده شود، زیرا یکی از راه‌های رسیدن به حقیقت در زمانه فعلی، بیان واقعیت‌ها است.

واعظ‌پور افزود: جشنواره مردمی فیلم عمار اصفهان از روز جمعه ۱۶ دی‌ماه با حضور جمعی از هنرمندان و با اکران ۲ مستند «روایت حبیب» و «پاییز ۵۰ سالگی»، درباره سردار قاسم سلیمانی برگزار شد و تا روز سه‌شنبه ۲۰ دی‌ماه ۴۱ فیلم در دو سانس ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹: ۳۰ در عمارت سعدی، واقع در گذر سعدی اکران می‌شوند.

او اضافه کرد: روز شنبه هفدهم دی‌ماه مستندهای «نماهنگ آبرودار»، «قاسم‌آباد»، «شاید وقتی دیگر»، «نماهنگ اعتراض»، «کهکشان»، «نماهنگ مسافران خورشید» و «دختر ایرانی» اکران شد و یکشنبه نیز مستندهای «کریم‌آباد»، «خواب زمستانی»، «نماهنگ برگردیم»، «نامه» و «نگهبان» روی پرده رفت.

واعظ‌پور گفت: امروز دوشنبه نوزدهم دی‌ماه نیز مستندهای ویژه گروه کودک و نوجوان در سانس ساعت ۱۶ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۱۹: ۳۰ شامل «من و آق‌بانو»، «قصه‌های عزیز ۱ و ۲»، «رشوه»، «نفس تازه»، نگین سلمان»، «اول بسم‌الله»، «قندپهلو ۱ و ۲»، «روایت ستاره‌ها»، «سفیر امید»، «آرتین فرزند ایران»، «چهار چرخ»، «نماهنگ خروش»، «دعوت»، «قصه اینست» و «صلاحیت» اکران خواهد شد و فردا سه‌شنبه بیستم دی‌ماه نیز که روز آخر جشنواره است مستندهای من «ایرانی‌ام»، «ارغوان»، «نماهنگ شاه‌چراغ»، «نماهنگ نمره عالی»، «سانس ویژه»، «سه‌شنبه ۱۴ جولای»، «نماهنگ چراغ»، «امتحان نهایی»، «توکل» و «کاپرا کجاست» در ساختمان سعدی اصفهان واقع در خیابان استانداری اکران می‌شود و بعد از آن به تحلیل فیلم اختصاص دارد.

دبیر جشنواره مردمی عمار فیلم اصفهان ادامه داد: بعد از پایان جشنواره، علاقه‌مندان و مجموعه‌های فرهنگی و مردمی و مساجد می‌توانند با دریافت آثار از دبیرخانه، آن‌ها را برای اعضای خود در مکان‌هایی که در دسترس و اختیار آن‌ها است اکران کنند. ضمن اینکه امکان تماشای آثار در سایت جشنواره به نشانی https://ammaryar.ir/ برای علاقه‌مندان فراهم است.