حضور گردشگران خارجی ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده را کمرنگ می‌کند

در زمانی که غرب بویی از تمدن نداشته مردم ایران با ادیان مختلف با همدلی در کنار هم زندگی می‌کردند. اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده، کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد

دریاوفایی : ” اگر گردشگران خارجی از آثار تاریخی نظیر مسجد جامع قاین بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد”.

سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در حاشیه بازدید از مسجد جامع قاین با بیان این مطلب گفت: خراسان جنوبی رکورددار ثبت آثار در فهرست میراث‌جهانی در کشور است، ثبت جهانی به این معناست که همه مردم در پاسداشت یک اثر سهیم می‌شوند و آن اثر یک تمدن جهانی است.

وی با اشاره به قدمت مسجد جامع قاین، ادامه داد: در کنار مسجد آتشکده‌ای مربوط به دوره ساسانی وجود داشته است به این معنا که اگر مسجد ساختند به آتشکده نیز احترام گذاشته و با صلح و صفا زندگی می‌کردند.

ضرغامی تصریح کرد: در زمانی که غرب بویی از تمدن نداشته مردم ایران با ادیان مختلف با همدلی در کنار هم زندگی می‌کردند. اگر گردشگران خارجی از این آثار بازدید کنند، ایران‌هراسی که توسط غرب ایجاد شده، کمرنگ و نگرش مردم جهان به ایران تغییر خواهد کرد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین گفت: برای جاذبه‌های گردشگری قاین نیز اعتبارات ملی در کنار اعتبارات استانی مد نظر قرار خواهد گرفت.