حضور هیأت دانشگاهی هند در دانشگاه اصفهان

برنامهٔ سفر این هیات در دانشگاه اصفهان همراه با نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید از موزه و مرکز اسناد دانشگاه، مرکز زبان فارسی، دانشکده ادبیات و زبان شناسی دانشکده زبان‌های خارجی خواهد بود

به همت رایزنی فرهنگی کشور در دهلی‌نو، هیأتی ۷ نفره متشکل از اساتید و رؤسای گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند ضمن سفر به ایران، میهمان دانشگاه اصفهان هستند. در راستای اجرای توسعه همکاری‌های علمی ـ دانشگاهی بین دانشگاه‌های ایران و هند، هیأتی ۷ نفره متشکل از اساتید و رؤسای گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های هند از روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت تا پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت میهمان دانشگاه اصفهان هستند.

هیات دانشگاهی هند ضمن دیدار با دکتر شاهین مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان، بر گسترش همکاری‌های علمی و بین المللی فی مابین دو کشور تاکید نمودند.

آرش شاهین در این دیدار، ضمن معرفی ظرفیت‌های دانشگاه اصفهان تصریح نمود: با توجه به امکانات و ظرفیت‌های خوب دانشگاه اصفهان در حال حاضر دانشجویانی از ۱۵ کشور دنیا در دانشگاه اصفهان در حال تحصیل هستند. وی در ادامه برای پذیرش دانشجویان از کشور هندوستان در دانشگاه اصفهان اعلام آمادگی نمود.

لازم به یادآوری است، در این نشست، جمعی از اعضای کارگروه هند دانشگاه اصفهان متشکل از اعضای هیات علمی دانشکده‌های ادبیات، زبان‌های خارجی و الهیات حضور داشتند و ضمن استقبال از این هیات، به تشریح برنامه‌های پیش بینی شده برای دوره اقامت آن‌ها در دانشگاه اصفهان پرداختند.

برنامهٔ سفر این هیات در دانشگاه اصفهان همراه با نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، بازدید از موزه و مرکز اسناد دانشگاه، مرکز زبان فارسی، دانشکده ادبیات و زبان شناسی دانشکده زبان‌های خارجی خواهد بود.

شایان ذکر است، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو و با هماهنگی اداره کل همکاری‌های علمی دانشگاهی، هیأت مذکور به منظور شرکت در دوره و کارگاه آموزشی زبان و ادبیات فارسی، جلسه دیدار و گفت‌وگو با مسئولین دانشگاه‌های کشورمان و دیدار و گفت‌وگو با مسئولین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و بنیاد سعدی به کشورمان عزیمت شده‌اند.

حضور در دانشگاه‌های یزد، شیراز، اصفهان و لرستان با هدف شرکت در دوره‌های مذکور و همچنین، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شهرهای یاد شده از دیگر برنامه‌های این سفر خواهد بود.

جمیل الرحمان از دپارتمان زبان فارسی زاکر حسین کالج دهلی، غلام نبی احمد، رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه لکهنو، جنید احمد، استادیار گروه مطالعات فارسی و آسیای مرکزی دانشگاه آزاد ملی اردو، مولانا و حیدرآباد، خانم مسرت پروین، استاد زبان فارسی گروه آموزش مدرسه جامو و کشمیر، محمد عارف ایوبی، استاد زبان فارسی دانشگاه لکهنو، صدام حسین دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه جواهر لعل نهرو و دانراج دانشجوی دوره دکتری از دانشگاه جواهر لعل نهرو از اعضای این هیأت هندی هستند.