حساس کردن نخبگان نسبت به جوانی جمعیت

از مهم‌ترین آسیب‌های تک فرزندی می‌توان به روحیه ضعیف، انزوا طلبی، حس برتری اغراق آمیز، کاهش تاب آوری، پرخاشگری، عدم مدیریت احساسات، عدم رسیدن به سازگاری و بلوغ اجتماعی، وابستگی شدید و رفتارهای افراطی نامناسب اشاره کرد ضمن اینکه والدین نیز همواره استرس از دست دادن تنها فرزند خود را دارند

کارگاه آموزشی «خانواده سالم، جامعه سالم» ویژه بانوان مؤثر در جامعه در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد. کارگاه آموزشی «خانواده سالم، جامعه سالم» ویژه بانوان مؤثر در جامعه با همکاری هلدینگ پتروپالایش اصفهان، سازمان بسیج کارگری، سازمان بسیج کارمندان و سازمان بسیج جامعه زنان استان اصفهان برگزار شد.

این کارگاه با هدف حساس کردن نخبگان جامعه نسبت به جوانی جمعیت برگزار شد، چرا که بر اساس نظر کارشناسان آمار رشد جمعیت طی سال‌های اخیر در کشور شرایط خوبی را نداشته و بر اساس برآوردهای صورت گرفته طی ۳۰ سال آینده جمعیت سالمندی از تعداد نیروی کار جوان پیشی خواهد گرفت و با بحران جمعیت رو به رو خواهیم شد.

از سویی نیز باید توجه داشت که بسیاری از خانواده‌های ایرانی به تک فرزندی روی آورده و کاشناسان نیز این شرایط را چالشی جدی می‌دانند که باید نسبت به فرهنگسازی و تسهیل در امور برای افزایش تعداد فرزندان خانوار برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.

از مهم‌ترین آسیب‌های تک فرزندی می‌توان به روحیه ضعیف، انزوا طلبی، حس برتری اغراق آمیز، کاهش تاب آوری، پرخاشگری، عدم مدیریت احساسات، عدم رسیدن به سازگاری و بلوغ اجتماعی، وابستگی شدید و رفتارهای افراطی نامناسب اشاره کرد ضمن اینکه والدین نیز همواره استرس از دست دادن تنها فرزند خود را دارند.