حرکت از نرخ دستوری به سمت نرخ شناور ضروری است

نرخ شناور بخش‌های مختلفی دارد که بسته به شرایط، تغییر می‌کند به عنوان مثال اگر توقف داشت، عددی در نظر گرفته می‌شود و موارد دیگر از جمله ترافیک نیز همین‌گونه محاسبه خواهد شد؛ پیشنهاد این موضوع نیز داده شده و در حال بررسی است تا در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه رانندگان تاکسی از سوی هیچ ارگانی حمایت نمی‌شوند، گفت: نرخ دستوری جایز نیست، لذا سازمان باید از نرخ دستوری خارج شود و به سمت نرخ شناور حرکت کند.

محمد پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه از عمده‌ترین مشکلات رانندگان تاکسی نداشتن بیمه است، اظهار کرد: سازمان تاکسیرانی بسیار پیگیر این مسئله بوده است اما به‌دلیل اختلافی که بین دولت و سازمان تأمین اجتماعی وجود دارد، همچنان این موضوع لاینحل مانده است.

وی با بیان اینکه امیدهایی در این زمینه وجود دارد، افزود: در اجلاسی که به چندی پیش با حضور تمام مدیران سازمان حمل‌ونقل شهرها و کلان‌شهرها در شهر مشهد برگزار شد، در نشستی با مدیران پیرامون این موضوع صورت‌جلسه‌ای امضا شد تا از طریق اتحادیه و وزارت کشور پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، گفت: طبق گزارش اتحادیه، حدود ۲۰۰ هزار راننده تاکسی دارای بیمه نیستند.

پرورش دومین مشکل رانندگان تاکسی را نوسازی، تعمیرات و بهسازی خودروها دانست و افزود: در این مورد نیز پیگیری‌هایی انجام شده اما تاکنون توفیقی حاصل نشده است که امیدواریم تا پایان سال با حمایت شورای اسلامی شهر اصفهان و دیگر عوامل شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی جهت تعویض لاستیک خودرو تصریح کرد: در موضوع قطعات، جلسات مختلفی برگزار شده است اما در هیئت‌مدیره این‌گونه مطرح شد که باید روال قانونی این موضوع طی شود، ابتدا لازم است فراخوانی انجام شود اما به‌دلیل نبود ثبات و تورم شدیدی که در نرخ کالاها از جمله لاستیک، باتری و روغن وجود دارد، پس از اعلام فراخوان، شرکت‌کننده‌ای وجود نداشت.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان، با اشاره به فعالیت تاکسی‌های اینترنتی، خاطرنشان کرد: با وجود این مدل تاکسی‌ها حجم مسافر در سطح شهرها کاهش یافته است.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع برای حل این مسئله میزان درآمد رانندگان است از این‌رو نرخ دستوری جایز نیست و سازمان به‌دلیل اینکه رانندگان از سمت هیچ ارگانی حمایت نمی‌شوند، باید از نرخ دستوری خارج شود و به سمت نرخ شناور حرکت کند.

پرورش اضافه کرد: نرخ شناور بخش‌های مختلفی دارد که بسته به شرایط، تغییر می‌کند به عنوان مثال اگر توقف داشت، عددی در نظر گرفته می‌شود و موارد دیگر از جمله ترافیک نیز همین‌گونه محاسبه خواهد شد؛ پیشنهاد این موضوع نیز داده شده و در حال بررسی است تا در سال ۱۴۰۲ اجرایی شود.