جشنواره پاییزه بازار گیاهان دارویی اصفهان برگزار می‌شود

رئیس اداره بازارهای سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره پاییزه بازار گیاهان دارویی اصفهان از بیست‌ونهم آبان تا سوم آذر سال جاری خبر داد

مجید صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بازار گیاهان دارویی یکی از پروژه‌های موفق سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان بوده که طی سال‌های گذشته به‌طور متمرکز مشغول خدمت‌رسانی به عموم مردم در حوزه سلامت است، از این‌رو در راستای آشنایی شهروندان با خدمات بازار گیاهان دارویی اصفهان، این سازمان اقدام به برگزاری جشنواره پاییزه از بیست‌ونهم آبان تا سوم آذر سال جاری از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰ کرده است.
وی افزود: این جشنواره با برگزاری برامه‌های شاد و مفرح همراه با مسابقه، قرعه‌کشی و اهدای جوایز همراه خواهد بود.
رئیس اداره بازارهای سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه قدمت این بازار به سال ۱۳۸۸ بازمی‌گردد و با بیش از ۳۲ غرفه در ۲۴۰۰ مترمربع، فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: غرفه‌ها از ابتدا کاربری‌های مختلف سلامت را تحت پوشش قرار داد و در ادامه نیز این فعالیت‌ها گسترده‌تر شد.
صادقی با اشاره به اینکه این بازار علاوه‌بر خدمت‌رسانی متمرکز در بخش سلامت، اهداف کلانی دارد، تصریح کرد: افزایش آگاهی شهروندان با مشاوره‌های تخصصی، ارتقای سطح سلامت شهروندان، فرآوری مصرف گیاهان دارویی و برگزاری همایش‌ها و کلاس‌های آموزشی رایگان از جمله این اهداف است.
وی با اشاره به طبقه‌بندی خدمات این مجموعه در چهار حوزه گفت: در این بازار انواع گیاهان دارویی و فرآورده‌های گیاهی ازجمله انواع چای و دم‌نوش، روغن‌های خوراکی و درمانی، عسل‌های طبیعی، ادویه‌جات باکیفیت، خشکبارهای گیاهی و مواد غذایی سلامت‌محور با بهترین کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود.
رئیس اداره بازارهای سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در بعضی غرفه‌ها، کارشناسان مجرب سنتی و دانش‌آموخته‌های گیاهان دارویی، درباره فرآورده‌های گیاهی و بهبود سبک زندگی آماده هستند تا به شهروندان مشاوره و راهکار ارائه دهند. وی گفت: در این بازار نمایندگی‌های پخش بهترین شرکت‌های تولیدی ایران حضور دارند و بهترین و متنوع‌ترین محصولات را به سراسر استان و ایران ارسال می‌کنند.
صادقی خاطرنشان کرد: هر هفته روزهای جمعه‌، اساتید دانشگاهی، پزشکان و متخصصان طب سنتی و گیاهان دارویی، کلاس‌ها و همایش‌های رایگان برگزار می‌کنند تا از این طریق، شهروندان را با مباحث مزاج‌شناسی، انواع فرآورده‌های مفید و درمانی آن‌ها، روش‌های بهبود سبک زندگی و تغذیه و پیش‌گیری از بیماری‌ها آشنا کنند.