جشنواره ملی فیلم مهرسلامت یکی از ابزارهای فرهنگی هنری موثر در ترویج فرهنگ نیکوکاری سلامت

آزاده سلیمان نژاد: جشنواره ملی فیلم مهرسلامت یکی از ابزارهای فرهنگی هنری موثر در ترویج فرهنگ نیکوکاری سلامت است رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی فیلم مهر سلامت گفت: پرداختن به سلامت به عنوان موضوع راهبردی همه جوامع، مستلزم مشارکت حداکثری مردم خواهد بود، لذا همه اقشار به نوعی در ارتقای شاخص های سلامت، […]

آزاده سلیمان نژاد:

جشنواره ملی فیلم مهرسلامت یکی از ابزارهای فرهنگی هنری موثر در ترویج فرهنگ نیکوکاری سلامت است

رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی فیلم مهر سلامت گفت: پرداختن به سلامت به عنوان موضوع راهبردی همه جوامع، مستلزم مشارکت حداکثری مردم خواهد بود، لذا همه اقشار به نوعی در ارتقای شاخص های سلامت، نقش بسزایی خواهند داشت. از این رو، شعار دومین دوره جشنواره “هر ایرانی یک مهرورز سلامت” انتخاب شد.

به گزارش نسل فردا از روابط عمومی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و رئیس شورای سیاستگذاری دومین دوره جشنواره ملی فیلم مهر سلامت با بیان اینکه استقبال کم نظیر جامعه هنرمندان از دوره اول، ما را بر آن داشت تا برگزاری دومین دوره جشنواره را با انگیزه و ثبات قدم بیشتری انجام دهیم، اظهار کرد: امروزه موضوع سلامت یک مقوله اجتماعی محوری و قابل توجه محسوب می شود و با ضرورتی به نام اجتماعی شدن سلامت و مدیریت و رویکرد اجتماعی در حوزه سلامت مواجه ایم.

وی در ادامه افزود: پرداختن به موضوع سلامت به عنوان موضوع راهبردی همه جوامع، مستلزم مشارکت حداکثری مردم خواهد بود، لذا همه اقشار به نوعی در ارتقای شاخص های سلامت، نقش بسزایی خواهند داشت.

دکتر جهانپور خاطرنشان کرد: پس از فراخوان دومین دوره جشنواره پیرامون موضوعات تعیین شده از طریق دبیرخانه، استقبال کم¬ نظیر هنرمندان، فیلمسازان، فیلمنامه نویسان نوید هرچه باشکوه تر برگزار شدن این دوره را می دهد.

به گفته کیانوش جهانپور: از اقدامات ویژه فراخوان این دوره جشنواره، دریافت آثار مرتبط با بسیج ملی مقابله با کرونا است که این امر در جهت پاسداشت و قدردانی از جهادگران خط مقدم مبارزه با کرونا و رزمایش کمک و همدلی مومنانه به آسیب دیدگان از کرونا صورت پذیرفته است.
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت عنوان کرد: یقینا برگزاری این جشنواره ها در ارتقای فرهنگ عمومی نسبت به سلامت و توجه به نقش فرهنگ نیکوکاری و حمایت همه جانبه از مدافعان سلامت نقش بسزایی خواهد داشت.

گفتنی است، اولین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه مهر سلامت استان اصفهان در ۲۳ الی ۲۶ مهرماه سال ۱۳۹۷ با هدف پاسداشت و ارج نهادن به فرهنگ نیکوکاری در حوزه سلامت و انعکاس فعالیت های خیّرین در قالب فیلم های کوتاه داستانی و مستند موفقیت آمیز، برگزار شد.