جریان گاز ۱۳۸ واحد تولید آجر و گچ سُنتی در اصفهان قطع شد

تذکرها و هشدارهای لازم به این واحدهای آلاینده که در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان مستقرند، داده شده بود

رییس اداره حفاظت محیط زیست اصفهان از قطع جریان اصلی گاز ۱۳۸ واحد آلاینده تولید آجر و گچ سُنتی در این شهرستان در سه ماه اخیر خبر داد.

مهدی پورقاسم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جریان اصلی گاز این کارگاه‌ها شامل ۷۳ واحد تولید آجر و ۶۵ واحد تولید گچ سُنتی با همکاری شرکت گاز شهرستان اصفهان، قطع و فعالیت آنها متوقف شد. وی خاطرنشان کرد: تذکرها و هشدارهای لازم به این واحدهای آلاینده که در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان مستقرند، داده شده بود.
پورقاسم با بیان اینکه این واحدها بدلیل تولید سنتی آجر و گچ جزو صنایع آلاینده هوا محسوب می‌شوند، اضافه کرد: بیشتر آنها در منطقه « قُهاب» و «محمودآباد» در شمال و شرق اصفهان فعالیت می‌کردند.
وی ادامه داد: ۱۷ کارگاه صنعتی غیر مجاز از جمله ریخته‌گری‌های سنتی، جمع‌آوری بازیافت و ذوب ضایعات پلاستیک که فعالیت توام با آلایندگی داشتند نیز در سه ماه اخیر پُلمب شد. پورقاسم با اشاره به تشدید بازدیدها و پایش‌های میدانی از واحدهای آلاینده اصفهان در سه ماه اخیر و همزمان با ایجاد شرایط پایداری هوا گفت: ۳۶۳ پایش روزانه و ۲۰۱ پایش شبانه در سه ماه گذشته توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان انجام شد.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اصفهان اضافه کرد: این بازرسی‌ها به ۱۷۴ اخطار رفع آلایندگی منجر شد و واحدهای صنعتی که در فرصت داده شده برای رفع آلایندگی خود اقدام نکردند تحت پیگیری قضایی قرار گرفتند. پورقاسم تصریح کرد: قطع جریان اصلی گاز و پُلمب واحدهای صنعتی و تولیدی آلاینده بر اساس حکم مقام قضایی اصفهان و تصمیم‌های اتخاذ شده در کارگروه‌های مربوطه از جمله شورای برنامه‌ریزی استان انجام می‌شود.
شهرستان اصفهان بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و دارای چهار شهر اصفهان، بهارستان، زیار و قهجاورستان، هفت دهستان و ۸۰ روستاست.