جذب ۷۰۰ نیروی جدید در دادگستری‌های استان

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: ۷۰۰ نفر نیروی جدید تا پایان سال جاری در دادگستری‌های این استان جذب خواهند شد. حجت‌الاسلام اسداله جعفری در جمع رییس و کارکنان دادگستری اردستان با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی در تضاد با منافع استکبار است، افزود: استکبار از روش‌های مختلف از جمله حمله نظامی، ترور، جنگ نرم و اقتصادی […]

رییس کل دادگستری اصفهان گفت: ۷۰۰ نفر نیروی جدید تا پایان سال جاری در دادگستری‌های این استان جذب خواهند شد.

حجت‌الاسلام اسداله جعفری در جمع رییس و کارکنان دادگستری اردستان با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی در تضاد با منافع استکبار است، افزود: استکبار از روش‌های مختلف از جمله حمله نظامی، ترور، جنگ نرم و اقتصادی برای تضعیف کشور استفاده کرده اما موفق نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان اردستان با پیشینه فرهنگی، مردمی انقلابی و شخصیت‌های برجسته جایگاه ویژه‌ای نه تنها در استان اصفهان بلکه در کشور دارد.

رییس کل دادگستری اصفهان با بیان اینکه دولت به پشتوانه ملت دست به اصلاح ساختارهای اقتصادی زده است، اظهار داشت: با تأسف در این راه برخی از عامل‌های داخلی نیز کارشکنی می‌کنند.

حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به فعالیت حساس دستگاه قضایی و کمبود نیرو در دادگستری‌های استان اصفهان گفت: با جذب ۷۰۰ نیروی جدید، کمبود نیرو در واحدهای قضایی استان تا حدی رفع خواهد شد.

وی بااشاره به اینکه دستگاه قضایی مدعی عدالت است و باید پست‌های اداری اصلاح شود، افزود: ۵۷ درصد پست‌های دادگستری استان نامناسب توزیع شده بود که با ابلاغ‌های جدید بسیاری از آنها اصلاح شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان به تعویض تجهیزات فرسوده دادگستری اردستان اشاره و اضافه کرد: در صورت تأمین نیرو، برای کنترل تردد خواهران تجهیزات مورد نیاز از طریق اصفهان در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه عملکرد حوزه قضایی اردستان در بین ۲۳ حوزه قضایی از نظر ابلاغ الکترونیکی در رتبه هشتم قرار دارد، گفت: از نظر مجموع عملکرد نیز حوزه قضایی اردستان در جایگاه هشتم و دادسرای این شهرستان با عملکرد بهتر در جایگاه سوم استان اصفهان قرار دارد.

وی به ضرورت ساخت بازداشتگاه در اردستان برای نگهداری افراد در راستای فرصت دادن به آنان برای کاهش ورود به زندان اشاره کرد و افزود: قاضیان به در نظر گرفتن مجازات‌های جایگزین زندان نیز توجه داشته باشند.

رییس دادگستری اردستان نیز گفت: در یک سال گذشته اعزام به زندان در این شهرستان به صفر رسیده است و تلاش می‌شود با صدور احکام جایگزین، ورودی زندان کاهش یابد.

علیرضا شعبانفر با بیان اینکه توهین، بیشترین پرونده‌های ورودی به دادگستری اردستان را تشکیل می‌دهد، افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در مسیر جاده ترانزیت، پرونده‌های کشفیات مواد مخدر پس از توهین در رده بعدی قرار دارد.

وی اضافه کرد: انجام دادرسی به صورت کامل الکترونیک در واحدهای مختلف این دادگستری انجام می‌شود.

رییس دادگستری اردستان اظهار داشت: ساختمان دادگستری این شهرستان از قدمت بالایی دارد و با کمبود فضا برای ارائه خدمات بهتر مواجهه هستیم که لازم است دراین خصوص اقدام شود.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.