جذب مخاطب با فرمایش امام علی (ع)

فرزانه مستاجران کسب و کار اینترنتی از آن دسته مشاغلی است که ما بارها در چند سال گذشته از طریق همین رسانه راجع به آینده آن گفتیم و گوشزد کردیم که اگر میخواهید در شغل خود پیشرفت کنید و به روز باشید باید در فضای مجازی نیز بتوانید فعالیت داشته باشید و جذب مخاطب کنید. […]

فرزانه مستاجران

کسب و کار اینترنتی از آن دسته مشاغلی است که ما بارها در چند سال گذشته از طریق همین رسانه راجع به آینده آن گفتیم و گوشزد کردیم که اگر میخواهید در شغل خود پیشرفت کنید و به روز باشید باید در فضای مجازی نیز بتوانید فعالیت داشته باشید و جذب مخاطب کنید. اما از آنجایی که مردم کمتر روزنامه میخوانند و بیشتر دوست دارند پول های هنگفت بدهند تا آموزش ببینند رو به صفحات آموزشی در فضای مجازی آوردند و همین راهکارهایی که بارها در روزنامه ها نوشته شد را از زبان فعالان فضایی مجازی با بهایی بالا خریداری کردند اما این پایان ماجرا نیست و هر روز کلاسهایی در فضای مجازی با همین مضامین برگزار می شود که اتفاقا طرفداران زیادی هم دارد. این در حالی است که با چند کلیلک در سایت های رسمی و روزنامه ها میتوان این مطالب را خواند. یکی از راه های کسب درآمد در فضای مجازی که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده و کلاسهای آن مبالغ میلیونی دارند آموزش کار و جذب دنبال کننده در فضای اینستاگرام است. همانطور که می دانید اینستاگرام به یک فضای پر طرفدار تبدیل شده که عده ای از همین فضا استفاده و کسب درآمد می کنند اما اینکه چطور میتوان در اینستاگرام مخاطب جذب کرد به مسائل زیادی مربوط می شود، ازجمله الگوریتم های اینستاگرام.

اما الگوریتم اینستاگرام چیست؟ الگوریتم اینستاگرام پیش‌بینی می‌کند که شما چقدر به محتوای یک پست اهمیت می‌دهید،  رابطه شما را با فالوورها تعیین می‌کند، به زمان اهمیت می‌دهد،  میزان استفاده شما از اپلیکیشن را مورد نظر قرار می‌دهد و  چندین مورد دیگر که برای دیده شدن در اینستاگرام از آن باید استفاده کرد. زمانی که درباره الگوریتم اینستاگرام صحبت می‌کنیم، از هوش مصنوعی سخن می‌گوییم که پشت این شبکه اجتماعی پرطرفدار نشسته است. الگوریتم اینستاگرام براساس یادگیری ماشین کار می‌کند. به عبارتی، هوش مصنوعی آن در هر لحظه داده‌های میلیون‌ها کاربر از سرتاسر جهان را تحلیل می‌کند تا بداند برچه اساس باید محتواهای جدید را به آن‌ها نشان دهد. همین باعث می‌شود که الگوریتم اینستاگرام هر لحظه در حال تغییر باشد.

برای آشنایی بیشتر با الگوریتم های اینستاگرام در سال ۲۰۲۱ باید بدانید در این فضا ویدیو و تصویر نسبت به هم برتری ندارند حتی میزان متن کامنت های شما مهم نیست. اما اینکه مخاطب چقدر زمان و چقدر بیت صرف دیدن مطلب شما میکند بسیار مهم است. برای عکس‌ها، کامنت، شِیر و لایک مهم‌ترین فاکتورهای اندازه‌گیری تعامل محسوب می‌شوند پس باید راهکارهایی را استفاده کنید که مخاطب در تعامل بیشتری با شما باشد.مثل گذاشت پرسش و پاسخ در صفحه خودتان

زمان انتشار پست ها ی شما نیز به طور شگفت آوری در باز نشانی این پست ها به مخاطبانتان کمک می کند به همین دلیل باید مخاطب شناسی داشته باشید و سعی کنید زمانهایی که مخاطبانتان بیشتر در اینستاگرام هستند مطالبتان را منتشر کنید. توصیه می کنیم به  جای تلاش برای شکست الگوریتم اینستاگرام سعی بر درک معیارهای آن داشته باشید .داشتن برنامه و تقویم محتوایی کمک بسیاری در این راستا به شما خواهد کرد.

الگوریتم های اینستاگرام پیوسته در حال تغییر هستند اما انچه ثابت است اهمیت پیوستگی ارتباط شما با مخاطبانتان است که برای برنامه اینستاگرام مهم است پس سعی کنید در دنیای مجازی هم دل دیگران را بدست آورید و ارتباط سازنده ای با همراهانتان داشته باشید از این طریق سود بیشتری نیز عایدتان خواهد شد. و در انتها سعی کنید با رعایت انصاف در فضای مجازی و جلب رضایت مشتریان خود از آنها یک مشتری داعمی برای خود بسازید .حضرت علی علیه السلام فرموده اند: هر کس با مردم به انصاف رفتار کند، خداوند به عزّتش می‌افزاید. واقعا که فرمایشات این بزرگوار بعد از گذشت سالهای متمادی و حتی در فضای مجازی میتواند راه گشایمان باشد.