جذب بیش از ۲ هزار دانشجو-معلم جدید در دانشگاه فرهنگیان اصفهان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: ۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی پیوسته در ۱۱ رشته و حدود ۸۰۰ دانشجوی ماده ۲۸ برای ترم تحصیلی جدید در سال ۹۹ در دانشگاه فرهنگیان اصفهان پذیرش می شوند.

شهرام عروف زاد امروز (چهارشنبه_۱۵ مردادماه) در نشست خبری، با تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: صحبت از خبرنگار در حضور خود خبرنگاران سخت است، اما باتوجه به ماهیت موضوع و به عنوان فردی که در جامعه و در حوزه تعلیم و تربیت مشغول است، رسالت بالای خبرنگار را درک می کنم و معتقدم حساسیت های شغلی خبرنگاری، چالش هایی برای آنها به همراه دارد که با عبور موفقیت آمیز از آنها، زمینه رشد جامعه فراهم می شود.

وی با بیان اینکه دانایی توانایی است و همه به دنبال این هستند که از توانایی های خود بهره ببرند، تصریح کرد: اهمیت شغل خبرنگاری و چالش های پیش روی این حوزه، به حدی است که خداوند در قرآن کریم به قلم قسم می خورد و از قلمی که بتواند در خدمت جامعه باشد، نام می برد.

عروف زاد، خبرنگاران را به چشم بینای جامعه معرفی کرد و گفت: نگاه باریک اندیش خبرنگار زمینه ای برای ایجاد رشد ایجاد می کند و زمینه بالندگی اجتماعی را فراهم می آورد و این چشم بینا و این دانش خبرنگار است که می تواند زمینه نقدسازنده در عرصه های مختلف اجتماعی را ایجاد کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با اشاره به رسالت‌های دانشگاه فرهنگیان که یک دانشگاه حاکمیتی است، اضافه کرد: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا، مسیر تعالی خود را حفظ می کند. در حال حاضر و با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، ادامه ترم گذشته و امتحانات به شیوه مجازی برگزار شد.

وی از برگزاری ترم آینده به صورت مجازی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: ترم آینده نیز به شیوه مجازی برنامه ریزی و بستر مناسب این حوزه فراهم شده است. برای ترم آینده در هیچ کدام از پردیس ها به دلیل جلوگیری از انتقال کرونا، خوابگاه دانشجویان ارائه نخواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، از پذیرش ۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی پیوسته و حدود ۸۰۰ دانشجوی ماده ۲۸ برای ترم تحصیلی پیش رو خبر داد و افزود: در حال حاضر تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان اصفهان ۳هزار و ۹۹۲ نفر است که حدود ۲ هزار دانشجوی جدید شامل کارشناسی و ماده ۲۸ در سال تحصیلی جدید اضافه خواهد شد، البته امکان کاهش یا افزایش تعداد پذیرش دانشجویان با توجه به شرایط وجود دارد.

عروف زاد با بیان اینکه وجود و ماهیت دانشگاه به دانشجو باز می گردد و دانشجویان دانشگاه فرهنگیان امکان اشتغال دارند، اظهار کرد: همچنین برای سال تحصیلی جدید، ۲ دوره کارشناسی ارشد اضافه می شود.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، رقم تعداد پذیرش دانشجو در کل کشور ۲۰ هزار دانشجو برای سال تحصیلی جدید است که اختصاص ۲ هزار دانشجو در استان اصفهان با توجه به شرایط و امکانات ما در استان مناسب است.

عروف زاد همچنین از فارغ التحصیلی حدود ۶۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان خبر داد.

وی به برنامه های پیش روی دانشگاه اشاره کرد و امضای تفاهم نامه های متعدد با دستگاه های اجرایی مختلف استان به منظور افزایش بهره وری، اجرای سامانه کارورزی دانشجویان از طریق شبکه شاد به منظور غنی سازی این سامانه و افزایش ظرفیت هیئت علمی را از جمله این موارد برشمرد و گفت: سامانه کارورزی در اصفهان با همکاری آموزش پرورش طراحی شده و درصدد ملی کردن این طرح هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان از شناسایی ظرفیت بنیاد خیرین دانشگاه در استان خبر داد و گفت: در این زمینه فعالیت های مناسبی انجام شده است.

وی همچنین در مورد وضعیت بورسیه دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان، گفت: دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بورسیه می شوند و به آنها شهریه پرداخت می شود، پس از پایان تحصیل و احراز شرایط مناسب، استخدام رسمی می شوند و سنوات خدمت دوران دانشجویی آنها حساب می شود.

عروف زاد از پیگیری دانشگاه در تخصیص بودجه بیشتر برای رفع مشکلات دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان خبر داد و گفت: به منظور عملیاتی کردن طرح ۱۰۰۳۱، در استان اصفهان مکانی در بهارستان برای این طرح جانمایی شده و در شرف اجرا است.

وی با بیان اینکه دانشگاه هرسال تعداد حدود  ۱۵ تا ۳۰ هزار دانشجو جذب می کند، یادآور شد: ظرفیت پذیرش وجود دارد و دانشگاه فرهنگیان با بیشترین ظرفیت فعالیت می کند تا کمبود معلم را جبران کند، اما از طرفی مشکل خوابگاه و امکانات وجود دارد که در پروسه ۱۴۰۳ برنامه راهبردی ۱۰ ساله تعریف شده تا شروعی برای ارتقا باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اصفهان تاکید کرد: امسال سهم خوبی برای مهارت آموزان ماده ۲۸ ایجاد شده و ۱۰ درس از ۲۷ مورد تعیین محتوای توسط اصفهان انجام شده است.