جانی دوباره در رگ های پلی اکریل

دولت از شرکت پلي اکريل حمايت‌هايي همچون پرداخت 40 ميليارد تومان در دو مرحله را داشت اما اين حمايت‌ها براي صنعتي بزرگ مانند پلي اکريل کافي نبود .اين گفته علي شفيع پور رئيس هيئت اجرايي شرکت پلي اکريل ايران است .وي در طي بازديد خبرنگاران از روند فعاليت اين کارخانه اظهار داشت: بخش توليد پلي استر پلي اکريل خوشبختانه راه‌اندازي شده است و در بخش اکريليک انتظار داريم دولت با اجراي قوانين از واردات آسان آن جلوگيري کند.

وی ادامه داد : این شرکت یکی از شرکت‌های مهم و مادر کشور است و مواد اولیه حدود ۲ هزار کارخانه دیگر را تأمین می‌کند.وی یاد آور شد مواد اولیه اکریلیک در خارج از کشور تولید می‌شود و به همین دلیل در این حوزه مشکلاتی داریم؛ تولید ۱۱ هزار تن نخ و الیاف پلی استر و اکریلیک ظرفیت شرکت پلی اکریل در ماه است.

تولید ۵۴  هزار تن الیاف اکریلیک در یک سال

محسن رجایی مدیر کارخانه پلی اکریل نیز با تأکید بر اینکه باید از فرصت طلایی پلی اکریل ایران استفاده کرد، گفت: ما می‌توانیم ۵۴ هزار تن الیاف اکریلیک در یک سال تولید کنیم که حدود ۵۴ میلیون دلار تفاوت تولید در پلی اکریل و واردات است، تصریح کرد: متأسفانه نتوانسته‌ایم این مقدار مواد اولیه را وارد کنیم؛ ما می‌توانیم ۵۰ درصد اکریلیک و ۴۰ درصد پلی استر کشور را تولید کنیم.وی افزود: نیمه ابتدایی سال گذشته ۶۰۰ کارگر با حقوق حدود ۳۰۰ هزار تومان در کنار مجموعه پلی اکریل برای  بازسازی و تعمیرات و احیای پلی اکریل فعالیت کردند که پس از چند ماه با روزی ۱۵ تن تولید کارخانه را راه‌اندازی کردیم.رجایی با بیان اینکه ادامه فعالیت و یا عدم بقای پلی اکریل بحث دو سال قبل بود اما با تلاش‌های صورت گرفته این کارخانه احیا شد، افزود: در یک سال گذشته حقوق کارکنان ماهانه به همراه ۶ ماه از معوقات آن‌ها پرداخت شد. ۲۰ میلیارد تومان از کمک‌های اول دولت را به عنوان حقوق کارگران پرداخت کردیم و از ۲۰ میلیارد تومان دوم در بخش اکریلیک سرمایه‌گذاری کردیم.

از خود گذشتگی کارگران یک واحد صنعتی مرده را زنده کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در رابطه با فعالیت این شرکت اذعان داشت: پلی‌اکریل با تلاش کارگران جان دوباره گرفت و هیچ کارگری اخراج نشده است.اسرافیل احمدیه با بیان اینکه کارگران با تلاش و از خود گذشتگی یک واحد صنعتی مرده را زنده کردند، تصریح کرد: امروز شاهد زنده شدن این کارخانه هستیم و افرادی که بیمه بیکاری دریافت می‌کردند اکنون در پلی اکریل مشغول به کار هستند.وی با اشاره به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق کارگران اظهار داشت: استقامت کارگران در عدم دریافت چندین ماه حقوق خود باعث راه‌اندازی مجدد خط تولید در پلی اکریل  شد.

تولید ۹۵ تن در روز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز بیان کرد: ظرفیت پلی اکریل روزی صفر بود اما امروز به تولید ۹۵ تن در روز رسیده است و با همراهی مسئولان استان پلی اکریل ایران دوباره جان گرفت.محسن نیرومند گفت: با فوت سرمایه‌گذار اصلی، مدیریت اصلی این کارخانه دچار مشکلاتی شده بود که با توجه به قانون، هیئت حمایت ورود و هیئت اجرایی را انتخاب کرد و پس از ۲ سال توانسته‌ایم یک هزار و ۷۰۰ نفر از کارگران را مشغول کار کنیم. حدود ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی کلی این شرکت بود که بخشی از آن پرداخت و بقیه آن فریز شده است؛ تحویل کارخانه به سهام داران به شرطی انجام می‌شود که به تولید و اشتغال ضربه‌ای وارد نشود. عضو هیئت اجرایی کارخانه پلی اکریل ایران تأکید کرد: ما نمی‌گذاریم مشکلی برای تولید و اشتغال ایجاد شود و بابت حفظ چرخه دوباره تولید پلی اکریل از پالایشگاه و پتروشیمی تشکر می‌کنیم.

شایان ذکر است: کارخانه اکریلیک پلی اکریل تنها کارخانه‌ خاورمیانه است که در زمینه اکریلیک نصب، راه‌اندازی و بهره‌برداری شده است.