جاده بهارستان یکی از پرتردد ترین جاده‌های کشور

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به اینکه محور جاده بهارستان یکی از پرتردد ترین جاده‌های کشور است ، گفت: ترافیک موجود به دلیل ترمیم و ایمن سازی است و روزانه به طور متوسط ۹۰ هزار خودرو از آن تردد می‌کنند که صبوری رانندگان را می‌طلبد .

به گزارش ایرنا ، سرهنگ اصغر زارع روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت جاده اصفهان به بهارستان اظهار کرد: در حال حاضر جاده بهارستان به دلیل ترمیم و روکش آسفالت و نصب نیوجرسی‌های وسط و روشنایی این محور در حالت نابسامان به سر می‌برد.
وی افزود: به دلیل آبگرفتگی سال گذشته زهکشی این جاده مشکل داشت که به دلیل تراکم تردد ناگزیر از حل مشکل جاده‌ای بودیم که این امر ترافیک سنگین به همراه داشت.
رئیس پلیس راه استان اصفهان تصریح کرد: جاده اصفهان به سمت بهارستان یکی از پرتردد ترین محورهای کشور است و روزانه به طور متوسط ۹۰ هزار خودرو سبک و سنگین از این محور جنوبی تردد می‌کنند.
وی ادامه داد: البته نسبت به چند هفته گذشته تراکم این جاده کمتر و میزان معطلی مردم در این جاده حدود به ۱۰ دقیقه شده اما ناچار به رفع این مشکلات ترافیکی و پیشگیری از حوادث احتمالی هستیم.
زارع گفت: متاسفانه این محور جنوبی جاده جایگزینی ندارد که رانندگان به سمت دیگر هدایت شوند، لذا در این زمینه مدیریت زمان سفر را از سوی رانندگان می طلبد تا عملیات بازسازی تکمیل شود.
وی اضافه کرد: این محور علاوه بر مشکل روکش آسفالت، دارای نقاط حادثه خیز ازجمله تقاطع غیر هم سطح پل راه‌آهن است که باید باند کندرو و تندرو این مسیر از هم جدا شود.
رئیس پلیس راه استان اصفهان بیان داشت: معتقدیم بهسازی این مسیر و تعمیر روشنایی آن بر ایمنی بیشتر و کاهش حوادث موثر است.
وی با اشاره به در پیش بودن بازگشایی مدارس در پاسخ به سوال ایرنا درمورد تمهیدات پلیس در روز اول مهر در جاده بهارستان به اصفهان و بالعکس گفت: صبح‌های اول وقت اکیپ راهداری مشغول کار نیستند اما ورودی شهر اصفهان قاعدتا شلوغ خواهد بود و رانندگان باید با صبوری بیشتری رانندگی کنند؛ زیرا محور جاده بهارستان جایگزین ندارد.
وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا خودروهای سنگین هم از این مسیر باید تردد کنند؛ اضافه کرد: محور شهید حجازی در شرق اصفهان در آینده می‌تواند محور جایگزین این مسیر شود اما اکنون که تکمیل نشده خودروهای سنگین برای خروج از اصفهان در محور جنوبی باید از این مسیر عبور کنند.