جاده‌ها سالانه ۱۸ هزار ایرانی را می‌کشد!

مریم یادگاری: جعفر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور روز گذشته در مراسم معارفه و تودیع رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز حضور یافت. حضوری که قرار بود مثل همه مراسم تودیع و معارفه دیگر با تمجید و آمار تمام بشود ولی با رونمایی از اعداد وحشتناک دیگری ادامه یافت و تقریباً در فضا […]

مریم یادگاری: جعفر میعاد فر رئیس سازمان اورژانس کشور روز گذشته در مراسم معارفه و تودیع رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز حضور یافت. حضوری که قرار بود مثل همه مراسم تودیع و معارفه دیگر با تمجید و آمار تمام بشود ولی با رونمایی از اعداد وحشتناک دیگری ادامه یافت و تقریباً در فضا خبرها ترند شد.

بخش مهمی از این اعداد مرگ ۱۸ هزار نفر به‌صورت سالانه در جاده‌های ایران بود که سن آنان بین ۱۵ تا ۴۰ است.

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در بحث حوادث ترافیکی سالانه حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند جان خود را در کشور از دست می‌دهند ضمن آنکه میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

جعفر میعاد فر در مراسم معارفه و تودیع رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در بحث حوادث غیرمترقبه از مجموع ۴۱ حادثه دنیا حدود ۳۱ حادثه آن در کشور ما رخ می‌دهد که طوفان، سیل، زلزله، رعدوبرق و حوادث ترافیکی از مهم‌ترین این رویدادها هستند.

وی بیان کرد: از حدود پنج میلیون خدمات امدادی اورژانس کشور حدود ۷۰۰ هزار مورد آن مربوط به حوادث ترافیکی است.

وی اضافه کرد: در بحث حوادث ترافیکی سالانه حدود ۱۸ هزار نفر که بیشتر آنان بین ۱۵ تا ۴۰ سال هستند جان خود را در کشور از دست می‌دهند ضمن آنکه میزان خسارات در این بخش سالانه حدود ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

میعاد فر به شرایط سخت روحی و روانی امدادرسانی به حادثه دیدگان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اورژانس در خط مقدم سلامت و درمان قرار دارد باید دولت و مجلس در بحث امکانات و اعتبارات کمک بیشتری به این مجموعه کند. میعاد فر در ادامه با اشاره به بخشی از مشکلات اورژانس توضیح داد: یکی از چالش‌هایی که در کشور داریم فرسودگی آمبولانس‌ها است که اگر در مسیر مأموریت آمبولانس خراب شود ممکن است به فوت بیمار بینجامد. وی خاطرنشان کرد: استان البرز با توجه به شرایط جغرافیایی و ارتباطی یکی از مناطق پرحادثه کشور محسوب می‌شود و بر همین اساس در موضوع اورژانس هوایی، نیروی انسانی، آمبولانس و تجهیزات امدادی به‌صورت ویژه دیده‌شده است.

رئیس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه سال گذشته امدادگران اورژانس البرز بیش از ۲۰۰ هزار مأموریت انجام دادند، گفت: این استان دارای ۶۸ پایگاه اورژانس است.

گفتنی است در این مراسم از خدمات هفت‌ساله مهرداد بابایی قدردانی و احمد مهدوی به‌عنوان رئیس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز معرفی شد.