جابه‌جایی افزون بر ۹۳ هزار مسافر نوروزی از طریق فرودگاه اصفهان

۸۰ هزار و ۳۵ مسافر با ۶۸۷ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای داخلی و ۱۳ هزار و ۱۲۱ مسافر با ۱۲۱ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای خارجی از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان گفت: ۹۳ هزار و ۱۵۶ مسافر با نشست و برخاست ۸۰۸ پرواز از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه جاری، از طریق فرودگاه بین المللی اصفهان به مقاصد داخلی و خارجی جابه‌جا شدند.

ابوذر ضیایی اظهار داشت: ۸۰ هزار و ۳۵ مسافر با ۶۸۷ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای داخلی و ۱۳ هزار و ۱۲۱ مسافر با ۱۲۱ پرواز ورودی و خروجی در مسیرهای خارجی از این فرودگاه اعزام و پذیرش شدند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع ایمنی پروازها خاطرنشان کرد:: وارسی پروازی دستگاه‌های کمک ناوبری، بهسازی سطوح پروازی و چک سالانه سامانه نظارتی رادار تقرب پرواز فرودگاه در آستانه فرارسیدن سال نو از جمله اقدامات مهمی بود که در جهت افزایش سطح ایمنی پروازها در این فرودگاه انجام شد.

ضیایی همچنین به تشریح اهم فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته در فرودگاه شهید بهشتی پرداخت و افزود: اجرای پروژه‌های بهسازی از جمله تعویض سقف و بهسازی سازه پارکینگ طبقاتی، درزگیری آسفالت سطوح پروازی، احداث سایبان برای تاکسی‌های فرودگاه، تعویض تیرهای شبکه برق ۲۰ کیلو ولت هوایی، نصب صاعقه گیر برای دکل‌های روشنایی اپرون و پست‌های برق، تهیه و نصب دریچه‌های منهول محوطه‌ها، بهسازی ایستگاه‌های کمک ناوبری، واحد تقرب پرواز و اتاق سرور مرکزی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ در این فرودگاه بوده است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان اصفهان به مهمترین برنامه‌های پیش رو این فرودگاه در سال جاری اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های خرید و نصب تجهیزات موتورخانه ساختمان یگان حفاظت، سامانه اعلان و اطفای حریق ترمینال پروازهای داخلی و بخشی از اماکن فرودگاه، تکمیل سامانه نظارت تصویری و پروژه احداث دیوار حفاظتی و اجرای سیویل ورک سامانه روشنایی جدید عوامل پروازی از اهم اقدامات برنامه ریزی شده برای اجرا در سال ۱۴۰۲ است.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.