ثبت بیش از ۳۶۵ میلیون تردد درراه‌های استان

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از تردد ۳۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در سطح راه‌های استان در سال گذشته خبر داد. محمدعلی صلواتی بمناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل در جمع خبرنگاران، افزود: این میزان تردد نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد […]

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان از تردد ۳۶۵ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در سطح راه‌های استان در سال گذشته خبر داد.

محمدعلی صلواتی بمناسبت روز ملی ایمنی و حمل و نقل در جمع خبرنگاران، افزود: این میزان تردد نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از هفت میلیون مسافر به وسیله ناوگان مسافری استان جابه‌جا شدند و اصفهان پس از استان‌های تهران و مشهد در رتبه سوم میزان جابه‌جایی مسافر قرار دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار داشت: بیش از ۹ هزار راننده ناوگان حمل ونقل مسافر و بیش از پنج هزار دستگاه خودرو در این ناوگان از جمله اتوبوس، مینی بوس و سواری در استان اصفهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: استان اصفهان از نظر حمل و نقل در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و در هر کدام از شاخص‌های حمل و نقلی رتبه اول و یا دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

صلواتی اضافه کرد: سال گذشته ۵۲ میلیون تن کالا از مبداء استان اصفهان به سایر نقاط کشور حمل شد و این استان در این زمینه رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

وی با اشاره به وجود ۳۵ هزار ناوگان بار جاده‌ای و ۴۵ هزار راننده باری در استان اصفهان، بیان کرد: ۱۶۰ شرکت مسافری، ۴۶۰ شرکت باری، هفت پایانه بار و ۳۱ پایانه مسافری و ۱۲ مرکز معاینه فنی خودورهای سنگین در این استان وجود دارد.

  • عامل ۷۰ درصد تصادف در استان اصفهان انسانی است

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: ۷۰ درصد علت تصادف جاده‌ای در این استان به عامل انسانی مربوط می‌شود و بقیه به ترتیب شامل عوامل محیطی، وسیله نقلیه و جاده است.

وی با اشاره به اهمیت جلوگیری از تخلفات رانندگی افزود: برای کاهش حوادث رانندگی باید فعالیت‌های فرهنگی و آموزش مردم و جوانان در استان افزایش یابد.

صلواتی خاطرنشان کرد: تصادفات، زاییده تخلفات هستند و باید در این زمینه مطالبه و فرهنگ سازی لازم در جامعه انجام شود و تخلفات رانندگی برای متخلفان هزینه اجتماعی داشته باشد و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باید برای همه مردم به هنجار تبدیل شود و از قانون شکنی جلوگیری شود.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.