تولید ۳۵۳ هزار تُن محصولات خوراکی در گلخانه‌های اصفهان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از تولید ۳۵۳ هزار و ۵۰۰ تُن انواع محصولات خوراکی در گلخانه‌های این استان در سالجاری خبر داد

احمدرضا رییس‌زاده روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین محصول تولید شده در سالجاری، خیار به میزان بیش از ۱۸۱ هزار تُن و در سطح یکهزار و ۵۶ هکتار از گلخانه‌های این استان بوده است.
وی اضافه کرد: پس از این محصول، بیشترین تولید به فلفل با ۱۳۲ هزار و ۹۰۰ تُن در سطح ۹۸۵ هکتار از گلخانه‌های استان اختصاص دارد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سبزیجات برگی و غده‌ای سومین محصول خوراکی تولیدی در گلخانه‌های این استان است، تصریح کرد: امسال ۳۹ هزار و ۳۱۹ تُن از این مواد غذایی در ۴۹۰ هکتار از گلخانه‌ها کشت شد.
رییس‌زاده ادامه داد: گوجه فرنگی به میزان ۲۶ هزار و ۵۵۸ تُن در سطح ۱۱۰ هکتار، بادمجان پنج هزار و ۲۵۰ تُن در ۳۵ هکتار، توت فرنگی ۴۲۷ تُن در ۱۷ هکتار و سایر اقلام نیز در سالجاری در گلخانه‌های این منطقه کشت و برداشت شد.
وی با اشاره به اینکه بخشی از محصولات گلخانه‌ای استان اصفهان صادر می‌شود، گفت: این صنعت در صورت حمایت و گسترش روز افزون، قادر به درآمدزایی و ارزآوری قابل توجهی است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با توجه به کمبود منابع آبی در این استان، توسعه این صنعت مورد تاکید است.
به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۵۶۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد اما به‌دلیل کمبود منابع آبی، تنها حدود ۲۰۰ هزار هکتار از آنها زیر کشت محصولات زراعی و باغی می‌رود.
مجموع اراضی زراعی استان اصفهان حدود ۴۸۶ هزار هکتار است که در سال‌های طبیعی از حیث بارندگی حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی و گیاهان زینتی اختصاص می‌یابد و تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود چهار میلیون و پانصد هزار تُن برآورد می‌شود.