مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

تولید ماهی زینتی در اصفهان ۱۵ درصد افزایش یافت

استان اصفهان همواره در سه دهه اخیر رتبه اول تولید ماهیان زینتی را در کشور برای خود محفوظ نگه داشته است و هر ساله نیز شاهد افزایش تولید در این صنعت هستیم

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان از افزایش ۱۵ درصدی تولید ماهیان زینتی و آکواریومی در این استان در سالجاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
محمدرضا عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال بالغ بر ۸۰ میلیون قطعه انواع ماهی تزیینی و آکواریومی در این خطه تولید شد که افزایش آن در مقایسه با گذشته نشان از توجه و علاقه به سرمایه گذاری در این صنعت دارد.
وی ادامه داد: استان اصفهان همواره در سه دهه اخیر رتبه اول تولید ماهیان زینتی را در کشور برای خود محفوظ نگه داشته است و هر ساله نیز شاهد افزایش تولید در این صنعت هستیم.
مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: علاوه بر رشد کمی، کیفیت تولید این گروه از آبزیان نیز در چند سال اخیر بهتر شده است و انواعی مختلفی از آن ها مانند گُلد فیش، زِبرا، سیکلیدهای مالاوی( سیچلاید آفریقایی) و تِترا در استان تولید و روانه بازار می‌شود.
عباسی افزود: پیش‌تر بسیاری از گونه‌ها از خارخ و بخصوص از کشورهای آسیایی به ایران وارد می‌شد اما امروزه اصفهان جزو صادرکنندگان این محصول به شمار می‌رود و در صورت حمایت بیشتر و رفع موانع صادراتی قادر خواهیم بود که بخش بیشتری از تولید را صادر کنیم.
مدیر شیلات اصفهان گفت: در زندگی‌های پر استرس امروزی انسان نیاز بیشتری به آرامش دارد و ماهی آکواریومی بدلیل تمیزی و سهولت در نگهداری، یکی از بهترین جانوران برای منازل است و بی تردید داشتن یک آکواریوم با تجهیزات هوادهی و غذادهی می‌تواند آرامش بخش باشد.
عباسی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم پس از نوروز ماهی قرمز خود را در منابع آبی مانند رودخانه‌ها رها می‌کنند، اما ما چنین اقدامی را توصیه نمی‌کنیم.
به گزارش ایرنا، حدود ۸۰۰ واحد تولیدی ماهی تزیینی و آکواریومی در استان اصفهان فعال هستند و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند.