تولید ماسک‌های پارچه‌ای و سه لایه شتاب می‌گیرد

استاندار اصفهان گفت: در سال رونق تولید از امروز تولید ماسک‌های پارچه‌ای و سه لایه در استان اصفهان شتاب می‌گیرد.

تولید ماسک‌های پارچه‌ای و سه لایه شتاب می‌گیرد

استاندار اصفهان گفت: در سال رونق تولید از امروز تولید ماسک‌های پارچه‌ای و سه لایه در استان اصفهان شتاب می‌گیرد.

عباس رضایی امروز (سه شنبه-۲۰ اسفند) در بازدید از یکی از کارگاه های خط تولید ماسک در اصفهان، اظهار کرد: متاسفانه ماسک در داروخانه ها گیر نمی آید و مردم از این بابت گله مند هستند، البته گله آنان کاملا به حق است چرا که ماسک به درستی توزیع نشده است. به همین دلیل به فکر تولید بیشتر ماسک هستیم، البته مسئولیت توزیع ماسک با استانداری نیست و با معاونت غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: در استانداری در سال رونق تولید به فکر تولید هستیم و چون امسال ویروس کرونا پیش آمده یکی از تولیداتی که باید در اولویت قرار بگیرد، تولید ماسک است. به همین جهت در جهت تولید بیشتر تلاش می کنیم. این کارگاه در دو بخش تولید ماسک های پارچه ای و سه لایه فعالیت می کند که ماسک های پارچه ای باید در داروخانه ها و فروشگاه های کوثر در اختیار مردم قرار بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: مردم باید ماسک های پارچه ای را دو ساعت در آب جوش قرار دهند و بعد از شستشو، اتو و خشک کنند و هر ۴ ساعت یک بار قابل مصرف است که برای شهروندان صرفه اقتصادی نیز دارد. همچنین می توانیم ماسک های سه لایه را در اختیار کادر درمانی بیمارستان ها که در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند قرار دهیم.

رضایی تصریح کرد: همچنین علاوه بر تولید ماسک های پارچه ای، ماسک های سه لایه نیز تولید می شود تا بتوانیم جوابگوی نیاز مردم و کادر درمانی بیمارستان ها باشیم. اگر چه نحوه توزیع این ماسک ها را باید اداره غذا و دارو مشخص کند و کار ما کمک به تولید بیشتر این نوع از ماسک ها است. بنابراین از امروز تولید ماسک های پارچه ای و سه لایه در اصفهان شتاب می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر واحدهای صنفی بخواهند تولید ماسک کنند به شرط اینکه استانداردهای اداره غذا و دارو را رعایت کنند، حداکثر ظرف ۳ روز این اداره موظف است مشکلات این واحدها را مرتفع و به آنان مجوز تولید ماسک را بدهد.