تولید فویل‌های طلاکوب مورد استفاده در نساجی ، چاپ و بسته‌بندی

فویل‌های طلاکوب تولیدی این شرکت استفاده بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی، پارچه، چاپ و بسته‌بندی، نوشت‌افزار و ... دارند و کاری که فناوران این شرکت انجام دادند، این است که ضمن افزایش کیفیت بسته‌بندی از خروج ارز جهت واردات از کشورهایی مانند تایوان، کره، چین و حتی اروپا جلوگیری کنند

یک شرکت دانش‌بنیان با تولید فویل‌های طلاکوب مورد استفاده در صنایع نساجی، چاپ و بسته‌بندی علاوه بر رفع نیاز کشور به این محصول درصدد صادرات آن به کشورهای همسایه و اروپا است.
به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سعید عالیخانی مدیرعامل مجموعه آذین ماهان آویسا درخصوص محصولات تولیدی این شرکت و کاربرد آنها گفت: فویل‌های طلاکوب تولیدی این شرکت استفاده بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت نساجی، پارچه، چاپ و بسته‌بندی، نوشت‌افزار و … دارند و کاری که فناوران این شرکت انجام دادند، این است که ضمن افزایش کیفیت بسته‌بندی از خروج ارز جهت واردات از کشورهایی مانند تایوان، کره، چین و حتی اروپا جلوگیری کنند.
وی تصریح کرد: بزرگ ترین دستاورد ما این بود که با امکانات کم، فویلی را تولید کردیم که کسی باور نمی‌کرد بتوان آن را در ایران تولید کرد. کیفیت این محصول به قدری بالاست که تا به امروز توانستیم خودمان را به بازار اثبات کنیم. همچنین نوعی بومی‌سازی انجام دادیم و توانستیم به‌عنوان پایه‌گذار تولید این فویل در ایران، آن را تا حدود زیادی با امکانات کم موجود در کشور جا بیندازیم.
این فناور درخصوص حجم اشتغال‌زایی مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد شده توسط این شرکت هم خاطرنشان کرد: برخلاف گذشته که خیلی نیازمند نیروی انسانی بودیم، در حال حاضر فعالیت ما نیاز زیادی به نیروی انسانی ندارد و کارها برنامه ریزی شده است. مشکلات گذشته را حل کردیم و کار ما بیشتر با دستگاه خودکار است.
عالیخانی یادآور شد: تعداد پنج نفر نیروی مستقیم داریم که این رقم بعد از توسعه بیشتر می‌شود. البته فعالیت‌های ما بیشتر به سمت غیرمستقیم سوق پیدا کرده و بر روی مشاغل تاثیرگذاری داریم. زیرا مصرف کننده این فویل از شهرهای بزرگ تا کوچک بسیار زیاد است و وقتی که فویل‌های با کیفیت تحویل بگیرند، می‌توانند فعالیت‌های بیشتری انجام دهند و به اشتغال‌زایی آنان کمک می‌شود.
وی در توضیح وجه تمایز مجموعه خود با سایر شرکت‌های مشابه اظهار داشت: در ایران مجموعه‌ای وجود ندارد که محصول ما را تولید کند اما به نسبت کشور چین وجه تمایز ما در شناسایی مواد اولیه و توجه دقیق به نیاز مشتری است.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در مورد استفاده از حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت: هنوز امکان استفاده از امکانات معاونت علمی را نداشتیم اما اگر سرمایه در گردش ما قوی شود، بلافاصله ریلی را آماده می‌کنیم که تولید و فروش ما بالا ‌رود، زیرا فعالیت ما نیازمند سرمایه در گردش زیادی است و چون از نظر مالی قوی نیستیم، به بسیاری از مشتریان تاریخ تحویل طولانی می‌دهیم و بسیاری از آنها را هم نمی‌توانیم پاسخگو باشیم.
عالیخانی ادامه داد: همچنین با کمبود متریال مواجه هستیم و در نظر داریم که فویل‌های گوناگون تولید و مشکلات خود را حل کنیم. با کمک معاونت می‌توان این فویل‌ها را به کشورهای همسایه و حتی اروپا صادر کرد زیرا آنها فاقد چنین محصولی هستند.