تولد ۱۰۰ دختر به ازای ۱۰۴ پسر

یلدا توکلی / گروه ایران «امید به زندگی در استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ برای مردان ۷۴ و برای زنان ۷۷ درصد و تراکم جمعیت استان بر مبنای همان سر شماری ۴۸ درصد است که رتبه ۲۱ کشور را دارد». این مطلب را حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اعلام کرد […]

یلدا توکلی / گروه ایران

«امید به زندگی در استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ برای مردان ۷۴ و برای زنان ۷۷ درصد و تراکم جمعیت استان بر مبنای همان سر شماری ۴۸ درصد است که رتبه ۲۱ کشور را دارد».

این مطلب را حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اعلام کرد و با اشاره به اینکه سوم دی ماه ۱۲۹۷ شروع فعالیت ثبت احوال در ایران است و امروز ثبت احوال وارد یکصد و دومین سال تولدش می‌شود ادامه داد: جمعیت تخمینی استان اصفهان ۵ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۶۹۹ نفر و جمعیت بالای ۶۵ سال ۴۲۱ هزار و ۲۵۴ هزار نفر، معادل هشت درصد کل جمعیت استان برآورد می‌شود. وی خاطرنشان کرد: خانوارهای یک نفر ۱۰ درصد ۲ نفر ۲۲ درصد سه نفره ۳۰ درصد، چهار نفره ۲۷ درصد، پنج نفره و بیشتر ۱۱ درصد و کل خانوارهای استان یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۶ می‌باشند.

تولد یک هزار و ۱۵۵ دوقلو

غفرانی نسبت جنسی ولادت در استان طی ۹ ماه ابتدایی امسال را ۱۰۴ اعلام کرد و گفت: این به معناست که به ازای هر ۱۰۴ پسر ۱۰۰ دختر در استان اصفهان متولد می‌شوند. وی درباره چند قلو زایی در سال ۹۷ در این منطقه گفت: یک هزار و ۱۵۵ دوقلو، ۵۵ سه قلو، پنج چهارقلو و یک مورد پنج قلو و بیشتر در این خطه متولد شده‌اند. مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان درباره آمار ذکر شده طی امسال خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۷۲۳ دوقلو، ۳۵ سه قلو، یک چهارقلو به دنیا آمدند. به گفته مدیرکل ثبت احوال، امیر علی، علی، امیرحسین، حسین و ماهان بیشترین فراوانی نام پسران و فاطمه، زهرا، حلما، زینب و آوا بیشترین فراوانی نام دختران طی امسال بوده به این معنا که خانواده‌هایی که به تازگی دارای فرزند می‌شوند اسامی مذکور را بیشتر برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

۱۱ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به آمار ازدواج در سال ۹۷ و ۹ ماه‌های ابتدایی امسال گفت: ۲۷ هزار و ۳۹۳ معادل ۵.۵ مورد در هر هزار نفر در سال گذشته و ۱۹ هزار و ۲۲۷ با ۵.۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل در استان اصفهان گزارش شده است. غفرانی میانگین سن ازدواج بار اول در ۹ ماهه ابتدایی امسال را ۲۸.۳۱ سال برای زوج و ۲۴.۲۴ سال برای زوجه اعلام کرد و ادامه داد: میانگین سن طلاق بار اول نیز برای زوج ۳۸.۰۴ سال برای زوج و ۳۳.۳۷ سال برای زوجه بوده است. غفرانی درباره آمار طلاق اظهارداشت: ۱۱ درصد طلاق‌ها در سال اول زندگی رخ می‌دهد.