توقف در مسیر با نصب علائم هشداردهنده

رانندگان وسایل نقلیه در صورت توقف اضطراری که امکان انتقال وسیله نقلیه به بیرون خط و یا مسیر عبوری وجود نداشته باشد، موظفند با نصب علائم، از فاصله 70 متری رانندگان وسایل نقلیه دیگر را آگاه کنند.

یلدا توکلی: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گفت: رانندگان وسایل نقلیه در صورت توقف اضطراری که امکان انتقال وسیله نقلیه به بیرون خط و یا مسیر عبوری وجود نداشته باشد، موظفند با نصب علائم، از فاصله ۷۰ متری رانندگان وسایل نقلیه دیگر را آگاه کنند.
سرهنگ ” علی اصغر زارع “ بیان داشت: بر اساس ماده ۱۵۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، هرگونه توقف کوتاه یا طولانی وسایل نقلیه در خط های عبور یا مسیر وسایل نقلیه و پیادگان و در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا ممنوع است.
وی خاطر نشان کرد: هنگام توقف در حاشیه معابر، استفاده از علائم هشدار دهنده ضروری است، این علائم باید هنگام روز در فاصله ۷۰ متری و در هنگام شب در فاصله ۲۵۰ متری پشت وسیله نقلیه ای که متوقف شده قرار داده شود تا توجه رانندگان عبوری را جلب کرده و از بروز تصادف جلوگیری کند.
رئیس پلیس راهور استان با اشاره به اینکه خطر تصادف با توقف وسائل نفلیه بدون علائم هشدار دهنده در طول مسیر به شدت افزایش پیدا می کند به رانندگان توصیه کرد: حتی الامکان از توقف غیرضروری در طول مسیر خودداری کرده و در صورت ضرورت این کار را با احتیاط کامل و با نصب علائم هشداردهنده از فاصله قانونی تعیین شده با خودرو انجام دهید و با این کار از بروز حوادث ناگوار ترافیکی پیشگیری کنید.