توقف خشونت علیه درمانگران

در نشست هم اندیشی «بررسی تعاملات جامعه پزشکی و مردم، با محویت خشونت علیه درمانگران» که به همت سازمان نظام پزشکی کشور برگزارشد راههای تعاملات جامعه پزشکی و مردم باحضور صاحب نظران این حوزه و اصحاب رسانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

درخواست سازمان نظام پزشکی کشور ؛

“توقف خشونت علیه درمانگران”

در نشست هم اندیشی «بررسی تعاملات جامعه پزشکی و مردم، با محویت خشونت علیه درمانگران» که به همت سازمان نظام پزشکی کشور برگزار شد راههای تعاملات جامعه پزشکی و مردم باحضور صاحب نظران این حوزه و اصحاب رسانه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

مسعود حبیبی معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی طی سخنانی ضرورت برگزاری این گردهمایی را، آگاهی بخشی هرچه بیشتر به جامعه نسبت به خدمات کادر درمان عنوان کرد و گفت: متاسفانه در ماههای اخیر شاهد چندین مورد ضرب و شتم توسط همراهان بیماران علیه کادر درمان از جمله پزشکان بوده ایم که این رفتارها ناشی از عدم آگاهی مردم از زحمات و روند خدمت دهی در مراکز درمانی است.

وی با تاکید بر فرهنگ سازی تعاملات بین پزشکان و مردم ادامه داد: در این جلسه و نشست های آتی علل ضرب و شتم ها مورد آسیب شناسی قرار خواهد گرفت، اینکه چه اتفاقی رخ می دهد که پزشک به جای قدردانی و تشکر از سمت همراهان مورد اهانت و حتی کتک کاری قرار می گیرد.
وی گفت: بدون شک یکی از علل، عدم آگاهی همراهان بیمار از خدماتی که برای بیمارشان صورت می گیرد و عدم اطلاع از نحوه خدمات می باشد.

معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی

معاونت اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور یادآور شد: یکی از راههایی که می تواند خشونت علیه کادر درمان و پزشکان را متوقف سازد، آگاهی بخشی است، اینکه به همراه بیمار راجع وضعیت رسیدگی به بیمارشان و اینکه در چه مرحله ای قرار دارد تا توقعات بیجا ایجاد نشود، توضیح صحیح ارائه شود.
وی در این باره یادآورشد: اینکه این ارتباط با بیمار و همراهانش چگونه باید باشد قراراست در این نشست که با حضور اساتید و صاحبنظران و مدیرانی که در این حوزه تجربه دارند، بیان و به مرور کاربردی گردد.

حبیبی گفت: البته در این زمینه کادر درمان هم نیازمند آموزش های لازم است.

معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام پزشکی کشور همچنین خاطرنشان کرد: البته نباید فراموش کرد که اکثرقریب به اتفاق جامعه، طی ماههای کرونایی اخیر قدردان زحمات کادر درمان بوده اند. به طور حتم هدف از برگزاری این نشست رساندن صدای درمانگران، پزشکان و پرستاران به گوش مسئولان امر برای یافتن راه حل های مناسب توقف خشونت ها و نامهربانی های گاه و بیگاه علیه جامعه درمان است.

دریاوفایی – اخبار اصفهان

توقف خشونت علیه درمانگران