توسعه ۹ خوشه صنعتی جدید در استان اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: طی ۳۵ سال گذشته حدود ۱۱ خوشه صنعتی در استان اصفهان توسعه یافته، اما در نظر داریم در سال جاری ۹ خوشه صنعتی جدید را توسعه دهیم. محمدجواد بگی امروز (یکشنبه- ۹ خرداد ماه) در نشستی که با حضور معاون اقتصادی استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران […]

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان گفت: طی ۳۵ سال گذشته حدود ۱۱ خوشه صنعتی در استان اصفهان توسعه یافته، اما در نظر داریم در سال جاری ۹ خوشه صنعتی جدید را توسعه دهیم.

محمدجواد بگی امروز (یکشنبه- ۹ خرداد ماه) در نشستی که با حضور معاون اقتصادی استاندار اصفهان در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: فضای توسعه استان بر محور دانش محوری، رقابت پذیری و صادرات استوار است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان اصفهان ۷۶ شهرک صنعتی مصوب داریم، افزود: از این تعداد ۷۰ شهرک صنعتی عملیاتی و در حال واگذاری است، همچنین ۵۰ درصد شهرک های استان به ظرفیت نهایی رسیده اند.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان افزود: ۱۱ هزار قرارداد در شهرک های صنعتی استان منعقد شده است که شش هزار قرارداد آن موجب اشتغال ۱۴۰ هزار نفر شده است.

وی با بیان اینکه شش شهرک صنعتی در دست ساخت در مناطق مختلف استان داریم، اضافه کرد: هشت شهرک خصوصی تخصصی در استان اصفهان در حال ساخت و یا پیگیری است.

بگی تاکید کرد: در مجموع حدود یج۱۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی و شهرک خصوصی در استان اصفهان فعال هستند، همچنین ۹۰ شهرک و ‌ناحیه صنعتی نیز یا احداث یا در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه امروز استان اصفهان از نظر تعداد رتبه نخست کشور را از لحاظ داشتن شهرک های صنعتی دارد، گفت: وسعت زمین با احداث شهرک های جدید و خصوصی در استان اصفهان ۱۷ هزار هکتار است که این وسعت زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری مهیا کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان با بیان اینکه سال گذشته شرکت شهرک های صنعتی استان با انعقاد ۱۲۶۹ قرارداد، رکورد کشور را طی ۳۵ سال گذشته شکست، افزود: استان اصفهان رتبه نخست تحصیل منابع و ساخت شهرک را برای نخستین بار در کشور به دست آورده است.

وی با اشاره به یکی از سیاست های شرکت شهرک های استان در سال جاری، توضیح داد: فاز عملیاتی شهرک های صنعتی طی سال جاری در کشور ۱۲۷۰ هکتار است، اما استان اصفهان در نظر دارد با ایجاد ۱۳۱۰ هکتار به فاز عملیاتی شهرک های صنعتی استان اضافه کند و برای آن ۱۱۴۲ میلیارد تومان پروژه تعریف کرده ایم.

بگی افزود: طی ۳۵ سال گذشته در استان ۱۴ تصفیه خانه در سطح شهرک های صنعتی استان به بهره برداری رسیده که قرار است این تعداد در سال ۱۴۰۰ به ۲۸ تصفیه خانه افزایش یابد.

وی همچنین اضافه کرد: طی سال های گذشته پست های برق ۴۰۰ و ۲۰۰ و ۶۳ کیلوولت که به دلیل نبود اعتبارات مغفول مانده بود، اما با حمایت مدیریت استان و همکاری شرکت برق منطقه ای استان برای حدود ۱۴ پست برق در شهرک ها و نواحی صنعتی استان تفاهم نامه همکاری امضا کردیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان همچنین یادآور شد: برای استفاده صنعتگران از سوخت پاک حدود ۸۰ درصد واحدهای صنعتی به شبکه های داخلی گاز متصل هستند و ۲۰ درصد دیگر نیز در سال جاری به این شبکه متصل خواهند شد.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته در این دولت، مشکل تامین آب ۳۱ شهرک در استان اصفهان مرتفع شده است.

بگی همچنین افزود: طی ۳۵ سال گذشته حدود ۱۱ خوشه صنعتی در استان اصفهان توسعه یافته و در نظر داریم در سال جاری ۹ خوشه صنعتی جدید را توسعه دهیم.