توسعه نشاط و امیدآفرینی برای بانوان شهر

معاون فرهنگی شهردار اصفهان گفت: رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان و با هدف توسعه نشاط و امیدآفرینی برگزار می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان ، کمال حیدری با اشاره به نگاه مدیریت شهری به جایگاه زن در جامعه اظهار کرد: این نگاه، برگرفته از آموزه‌های دینی است، آنچه که هویت یک بانوی مسلمان ایرانی را با نگاه به منزلت و جایگاهی که خداوند برای او تعریف کرده، می‌سازد.
کمال حیدری با اشاره به جایگاه زن در تحقق شعار «اصفهان من، شهر زندگی» افزود: مدیریت شهری اصفهان با توجه به همین نگاه ارزشمند ، با استفاده از همه امکانات و ابزار خود به دنبال هویت‌بخشی دینی به نقش زن است، در همین راستا آنچه که در برنامه‌ریزی‌ها مدنظر مسئولان است به نمایش گذاشتن بُعدی از شخصیت زن است که ریشه آن در فرهنگ و اعتقادات ما دیده می‌شود.
وی ادامه داد: بر همین اساس محور برنامه‌های فرهنگی شهر اصفهان نیز محله محوری با نگاه ویژه به نقش و جایگاه زنان است ، برنامه‌ها به گونه‌ای تدارک دیده می‌شود که با هم افزایی دستگاه‌های مختلف ، بیشترین تمرکز بر حوزه بانوان باشد، چراکه در محلات موضوع بانوان و دختران در بسیاری از مسائل مغفول مانده است و از طرف دیگر اشتیاق بروز اجتماعی نیز وجود دارد.
معاون فرهنگی شهردار اصفهان با اشاره به رویدادهای هفته گرامیداشت مقام زن بیان کرد: امسال با توجه به همین نگاه ویژه، با هم افزایی ارگان‌ها و نهادهای گوناگون، بستر برنامه‌ها و رویدادهای گرامیداشت مقام زن از چند ماه پیش فراهم شده که سیاست اصلی پیرامون آن ، نمایش الگوی جامع اسلامی از زن، تحت عنوان الگوی سوم است، یعنی نه الگوی زن شرقی و نه غربی ، بلکه الگوی اسلامی از زن که در دین ما به آن تأکید شده است.
حیدری برنامه‌های روز زن را به سه حوزه فرهنگی تفریحی و رفاهی دسته بندی کرد و گفت: با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌ها، رویدادها، جشنواره‌ها، نشست‌ها، برنامه‌های تفریحی و تخفیف‌های ویژه را برای بانوان پیش بینی کرده‌ایم. وی خاطرنشان کرد: در این هفته فرصت برای بروز و ظهور توانمندی بانوان و آنچه که برای توسعه فردی زنان مدنظر مدیریت شهری است فراهم شده و سعی ما بر این است که طی هم افزایی صورت گرفته و برنامه ریزی انجام شده ، روزهایی پرنشاط و امیدآفرین را برای بانوان شهر خود رقم بزنیم.