تهدید جدی صنعت برق با ماینرها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از اول سال تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمجاز در استان اصفهان کشف شده که در کل ۹.۵ مگاوات برق مصرف می‌کردند. منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در مشترکان صنعتی اعمال محدودیت برق می‌شود، اظهار داشت: افزایش دما، کاهش بارش و کاهش منابع سدهای مخزنی سبب شده کم […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از اول سال تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمجاز در استان اصفهان کشف شده که در کل ۹.۵ مگاوات برق مصرف می‌کردند.

منصور شیشه‌فروش با بیان اینکه در مشترکان صنعتی اعمال محدودیت برق می‌شود، اظهار داشت: افزایش دما، کاهش بارش و کاهش منابع سدهای مخزنی سبب شده کم برقی ایجاد شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به قطعی برق بیش از ۱۴۰ نفر در آسانسور گیر افتادند که توسط نیروهای امداد آزادسازی شدند، افزود: ماینرها تهدیدی برای صنعت برق است، بر اساس مصوبه کشوری تمام ماینرها حتی مجازها هم باید کار نکنند و تعطیل شوند که در استان اصفهان ماینرهای مجاز نداریم که پروانه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مزارع استخراج رمز ارز در آینده در منطقه شرق و غرب استان پیش‌بینی شده است، بیان کرد: در چند روز گذشته با کمک شرکت برق ۳ هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمجاز کشف شد که ۴ مگاوات مصرف برق می‌کردند، هر مگاوات به اندازه ۲ هزار منزل است و این ۴ مگاوات به اندازه ۸ هزار منزل برق مصرف کرده است.
شیشه‌فروش با اشاره به اینکه ماینرهای غیرمجاز در کارگاه‌های صنعتی و کوره‌های زیرزمینی کشف شده است، گفت: از اول سال تاکنون ۸ هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمجاز در استان اصفهان کشف شده که در کل ۹.۵ مگاوات برق مصرف می‌کردند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه همه استان در معرض خشکسالی است، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو باید نیروگاه‌ها را در استان توسعه دهد و کم باری را جبران کند، سالانه ۲ هزار مگاوات کمبود برق در استان اصفهان داریم.