تنها ۵/۴ درصد از پروژه‌های کشور در اختیار قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) است

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با ۵۴ هزار نیروی انسانی و مشارکت ۱۵۰ پیمانکار، بیش از ۳۵۰ پروژه عمرانی فعال در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، آب و دریا، راه و شهرسازی، فناوری و مهندسان مشاور در مناطق مختلف کشور دارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) گفت: تنها ۲۰ درصد از توان مهندسی رزمی سپاه پاسداران در عرصه سازندگی و ۴.۵ درصد از پروژه‌های عمومی کشور در اختیار این قرارگاه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار عبدالرضا عابد در آیین افتتاح نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در تالار «شهید فتوحی» دانشگاه صنعتی اصفهان افزود: ۹۵.۵ درصد از پروژه‌های کشور توسط پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) از بطن مردم جامعه اسلامی برخاسته و با توان بسیار بالایی خود برای اجرای پروژه‌های عمرانی مختلف به میدان آمده است تا تا کارهای ناممکن را ممکن سازد.
وی با بیان‌اینکه بیشتر مدیران قرارگاه جزو نُخبگان کشورند، ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) امروز رقیب پیمانکاران خارجی است که با کشور ما دشمنی دارند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با اشاره به اینکه این قرارگاه در پروژه‌هایی که دیگران رغبتی برای انجام آنها ندارند، فعالیت می‌کند، اظهار داشت: محور فعالیت در این قرارگاه شرکت‌های دانش بنیان هستند و موضوعاتی را عملیاتی کرده‌ایم که شاید کمتر کسی به اجرا و عملیاتی شدن آن امیدوار بوده است.وی با قدردانی از تلاش تاثیرگذار شرکت‌های دانش بنیان در اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: متخصصان ایرانی در ابتدای انقلاب در هیچکدام از طرح‌های راهبردی و تاثیرگذار کشور دخیل نبودند و دانش فنی و اجرای این طرح‌ها توسط بیگانگان انجام می‌گرفت، اما امروز جمهوری اسلامی به پشتوانه متخصصان داخلی از دانش فنی بالایی در اجرای طرح‌های مختلف برخوردار است.
سردار عابد با بیان اینکه تاکنون ۶۲ سد توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) در کشور احداث شده است، خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج استان در کشور با تنش آبی مواجه بودند و اما این قرارگاه با تلاش انقلابی خود و در مدت کوتاهی برای این استان ها از مناطق در دسترس آب تامین کرد.
وی با بیان اینکه این قرارگاه امروز در ۳۱ استان کشور حضور دارد، گفت: حدود یک‌هزار و ۶۰۰ نفر از مدیران استان اصفهان در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) در طرح های مختلف سدسازی، راه‌سازی، نفت و گاز و پتروشیمی بنادر مشغول کارند.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه پروژه‌هایی را که دیگران از عهده اجرای آنها برنمی‌آیند را با افتخار و با جان و دل در کشور اجرا می‌کنیم، گفت: یکسری پروژه را برای اصفهان در جلسه مشترک با حضور استاندار تعریف شده است که امیدواریم بتوانیم آنها را به مرحله عملیاتی برسانیم.
در این مراسم از سردار عبدالرضا عابد به پاس سال‌ها تلاش و مجاهدت وی و همکارانش در قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) توسط مدیران استانی تجلیل شد.
همچنین نمایشگاه توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص)، امروز با حضور فرمانده قرارگاه، فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) در تالار «شهید آوینی» دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت.
قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) با ۵۴ هزار نیروی انسانی و مشارکت ۱۵۰ پیمانکار، بیش از ۳۵۰ پروژه عمرانی فعال در حوزه‌های نفت و گاز، پتروشیمی، آب و دریا، راه و شهرسازی، فناوری و مهندسان مشاور در مناطق مختلف کشور دارد.
به گزارش ایرنا ، قرارگاه سازندگی در امر مشارکت ساخت و ساز در سه دهه اخیر در هزاران پروژه اقتصادی کشور مشارکت داشته است و اکنون ۳۲۵ پروژه را به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد تومان در دست ساخت و تکمیل دارد.
این پروژه‌ها شامل راه سازی، راه‌آهن، تونل و سازه‌های زیرزمینی، بنادر و سازه‌های دریایی و ساخت خطوط انتقال نفت، گاز و آب است که از مهمترین آنها مشارکت در ساخت پالایشگاه معیانات گازی ستاره خلیج‌ فارس، اجرای ۶ هزار و ٧٠٠ کیلومتر خطوط گاز و نفت در کشور، اجرای ۶۲ سد به حجم مخزن ۲۷ میلیارد متر مکعب و بند انحرافی، طراحی و اجرای بیش از ۹۰۰ کیلومتر آزادراه معادل ۳۸ درصد از کل آزادراه‌های کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه و چهار هزار کیلومتر راه آهن معادل ۳۰ درصد از خطوط راه آهن کشور است.
همچنین این قرارگاه ساخت ۲۰۰ پل و تقاطع غیرهمسطح، اجرای ۳۳۸ کیلومتر خطوط مترو و ساخت ابنیه فرودگاهی را در کارنامه کاری خود دارد.
این مجموعه بزرگترین ناوگان لایروبی را در اختیار دارد و تاکنون ۷.۵ میلیون «TEU» به ظرفیت بنادر کشور افزوده است.
همچنین اجرای گام(فاز) نخست بندر شهید بهشتی چابهار و بندر پارسیان و ساخت کشتی‌های اقیانوس پیما نیز در کارنامه کاری این قرارگاته به ثبت رسیده است.