تنها خط تولید آکریلیک کشور به مدار تولید بازگشت

خط تولید کارخانه آکریلیک ۲ شرکت پلی اکریل ایران که تنها تولیدکننده آکریلیک کشور است پس از یک سال وقفه به چرخه تولید بازگشت. امیرحسین کمیلی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین راه‌اندازی مجدد کارخانه آکریلیک ۲ شرکت پلی اکریل اظهار کرد: فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش‌های جهادی مدیریت مجموعه پلی‌اکریل اقدامی تقدیر […]

خط تولید کارخانه آکریلیک ۲ شرکت پلی اکریل ایران که تنها تولیدکننده آکریلیک کشور است پس از یک سال وقفه به چرخه تولید بازگشت.

امیرحسین کمیلی، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در آیین راه‌اندازی مجدد کارخانه آکریلیک ۲ شرکت پلی اکریل اظهار کرد: فعالیت‌های شبانه‌روزی و تلاش‌های جهادی مدیریت مجموعه پلی‌اکریل اقدامی تقدیر آفرین است و با وجود اینکه بیش از ۵۰ درصد سهام مجموعه پلی‌اکریل را سهامداران خرد تشکیل می‌دهند، در این چند سال گذشته آن‌ها متضرر شده‌اند.

وی با بیان اینکه زمانی شرکت پل‌اکریل، نگین نساجی خاورمیانه بوده، گفت: این مجموعه در دهه گذشته تحت‌فشارهای زیادی بود که امروز به برکت ماه رمضان و لطف خدا و به همت مدیران جدید و حمایت استانداری اصفهان، اکنون شاهد شروع شکوفایی مجدد این مجموعه هستیم.

کمیلی در ادامه گفت: شرکت پلی اکریل اکنون توانسته به جایگاه اصلی خود بازگردد و مجموعه پلی‌اکریل و خط آکریلیک و تولید آکریلیک در خاورمیانه بی‌نظیر است و تنها مجموعه‌ای است که این تولید را در ایران دارد و این موضوع برای ملت ایران باعث افتخار است.

وی افزود: تلاش می‌کنیم که این خط که اکنون راه‌اندازی شده، با توقف مواجه نشود و این قول را می‌دهیم که این مسیری که آغازشده است را به حد نهایت خود یعنی ظرفیت کامل شرکت پلی‌اکریل برسانیم.

سید محمدکاظمی، مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران نیز در این مراسم اظهار کرد: ابتدا از جمع کارکنان شرکت پلی‌اکریل ایران تشکر می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط شرکت ایستادگی کردند و نام پلی‌اکریل را زنده نگاه داشتند چرا که شرکت پلی اکریل ایران از سال ۱۳۵۲ تأسیس شده است و از سال ۱۳۵۷ با تولید دو محصول پلی‌استر و آکریلیک در دو کارخانه مجزا مشغول به فعالیت شد.

وی با اشاره به میزان ظرفیت تولید در کارخانه آکریلیک، گفت: مجموع ظرفیت‌های ما در تولید آکریلیک در کارخانه آکریلیک (۱) حدود ۲۱ هزار تن الیاف و در کارخانه آکریلیک (۲)، ۳۴ هزار و ۵۰۰ تن تولید سالانه است و شرکت دی‌ام تی که از شرکت‌های تابعه پلی اکریل است و ماده اولیه پلی‌استر ما را تأمین می‌کند ۶۶ هزار تن ظرفیت سالانه دارد.

کاظمی در ادامه گفت: استیپل پلی‌استر با ۳۶ هزار تن ظرفیت، یارد پلی‌استر یا به‌اصطلاح نخ ۴۰ هزار تن، مجموعه تاپس ۲ هزار و ۴۰۰ تن و تولید پت جی اف یک هزار ۹۸۰ تن کلیه ظرفیت‌های در دسترس کارخانه است.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران گفت: طی چندساله گذشته در کارخانه آکریلیک یک از ظرفیت قابل‌دسترس، حتی یک کیلوگرم تولید هم نداشتیم و در کارخانه آکریلیک دو از سال ۹۵ بدون تولید، سال ۹۶ به هشت درصد، سال ۹۷ به سه درصد تولید و سال ۹۸ به ۱۶ درصد رسیدیم و سال ۹۹ به هشت درصد و از تیرماه سال گذشته تاکنون هم تولید متوقف بود.

وی با بیان اینکه مجموع واردات در حوزه آکریلیک کشور ۱۵۰ هزار تن است، افزود: اگر هر دو کارخانه ما کار کند، ۳۰ درصد نیاز کشور را برآورده می‌کنیم و در نتیجه اهمیت این صنعت و صنایع زیردست ما که ۱۰۰۰ بافنده را شامل می‌شود، بسیار مهم است.

کاظمی ادامه داد: حفظ سطح تولید در کارخانه‌های پلی‌استر بدون افت تولید و فعالیت با حداکثر ظرفیت از جمله برنامه‌ریزی‌ها بود و در بحث تأمین نقدینگی حقوق بهمن، اسفند و فروردین با احتساب افزایش‌ها پرداخت شد.

مدیرعامل شرکت پلی اکریل ایران گفت: جلساتی با سهامداران داشتیم و در آن وضعیت شرکت توضیح داده شد و پیگیری خیلی از امور شرکت را به آن‌ها واگذار کردیم.