تلاش برای جذب بیش از ۲۰ میلیون گردشگر چینی به اصفهان

هدف از اجرای این طرح، توسعه گردشگری خارجی اصفهان در سال ۱۴۰۳، تبلیغ مناسب جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری اصفهان است.

دریاوفایی : حمیدرضا محققیان سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از تلاش برای جذب بیش از ۲۰ میلیون گردشگر چینی به اصفهان خبر داد.

به‌گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، وی با اعلام این مطلب گفت: هم‌زمان با میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) و همچنین آغاز سال جدید چینی، با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت امور خارجه و هواپیمایی ماهان، تور آشناسازی فعالان شبکه‌های اجتماعی (اینفلوئنسر) چینی در شهرستان‌های کاشان و اصفهان برگزار شد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در این تور که با عنوان «ایران سلام» برگزار شد، ۱۱ نفر از جوانان فعال در شبکه‌های اجتماعی شرق آسیا به‌ویژه چین که درزمینهٔ گردشگری فعال هستند و بیش از ۲۰ میلیون نفر دنبال‌کننده در این شبکه‌ها دارند به استان اصفهان سفر کردند.

او افزود: در این بازدید فعالان گردشگری از جاذبه‌های گردشگری کاشان و اصفهان همچون مجموعه جهانی باغ فین، خانه تاریخی بروجردی‌ها، محوطه باستانی سیلک، مجموعه جهانی کاخ چهلستون، مجموعه جهانی میدان امام(ره) (نقش‌جهان) و محور تاریخی فرهنگی جلفا بازدید کردند.

محققیان گفت: هدف از اجرای این طرح، توسعه گردشگری خارجی اصفهان در سال ۱۴۰۳، تبلیغ مناسب جاذبه‌ها و زیرساخت‌های گردشگری اصفهان بود.