تعویض مسئولان، تغییر روند واکسیناسیون

فرزانه مستاجران در هفته ای که گذشت بالاترین میزان تزریق واکسن در کشور انجام شد . هرچند بی نظمی هایی هم در روند تزریق برخی مراکز ایجاد شد اما همین افزایش تزریق باعث ایجاد امیدواری هایی در بین مردم شده ولی یک ای کاش هم در گوشه ای از ذهن همه ی ما وجود دارد […]

فرزانه مستاجران

در هفته ای که گذشت بالاترین میزان تزریق واکسن در کشور انجام شد . هرچند بی نظمی هایی هم در روند تزریق برخی مراکز ایجاد شد اما همین افزایش تزریق باعث ایجاد امیدواری هایی در بین مردم شده ولی یک ای کاش هم در گوشه ای از ذهن همه ی ما وجود دارد و این است که ای کاش چند ماه زودتر این واکسن ها وارد می شد تا این همه  تلفات داده نمی شد. در این مدت روزانه بیش از ۶۰۰ خانواده در کشور بی سرپرست شدند، مادر و پدر و فرزندانشان را از دست دادند و تا سالها نمی توان این خسارت ها جسمی و روحی وارد شده به مردم کشورمان را جبران کرد.

طبق تازه ترین گزارشی که معاون فنی گمرک ایران در رابطه با وضعیت ورادات واکسن به وزارت بهداشت اعلام کرده است نشان می دهد که از ۱۵ بهمن سال گذشته تا ۱۹ شهریور ماه سال جاری ۴۶ میلیون و ۶۷۶ هزار و ۸۰۶ دوز واکسن در ۴۹محموله وارد کشور شده است. تعداد واکسن های وارداتی در شهریور ماه بالاترین حد را نسبت به ماه های گذشته داشته است ؛ به طوری که از بهمن پارسال تا به امروز بیشترین میزان حدود ۱۹ میلیون و ۹۹۷ هزار و ۱۹۶ دوز در حدود ۱۹ روز گذشته از شهریور ماه وارد کشور شده است.

طی یک ماه اخیر نه تحریم های کشور برداشته شده و نه دلار ارزان شده و نه حتی هیچ کشوری دلش به حال مردم ما سوخته و این جریان مشخص می کند که اینها همه بهانه هایی بوده برای بی توجهی به مردم کشور که قابل بخشش نخواهد بود . در این یک ماه اخیر تنها مسئله ای که در کشور متغییر بوده ، مسئولان بوده اند. مسئولانی که از همین ابتدا دلگرمی به مردم دادند و امید است این جریان ادامه یابد.