تعهد اخلاقی بدهید که ورزش کنید

    دریا قدرتی پور استاندار اصفهان با اشاره به اینکه باید ورزش همگانی را در بین مردم همه گیر و نهادینه کنیم، اظهار داشت: احیا، توسعه و تعمیم ورزش کارکنان نهادها و سازمان‌های دولتی همواره یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد سیستم اداری کشور بوده و هست. عباس رضایی دراولین همایش توسعه و تعمیم ورزش […]

 

 

دریا قدرتی پور

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه باید ورزش همگانی را در بین مردم همه گیر و نهادینه کنیم، اظهار داشت: احیا، توسعه و تعمیم ورزش کارکنان نهادها و سازمان‌های دولتی همواره یکی از دغدغه‌های مدیران ارشد سیستم اداری کشور بوده و هست.

عباس رضایی دراولین همایش توسعه و تعمیم ورزش کارکنان دولت و دومین همایش دوچرخه سواری مدیران ارشد استان اصفهان در جمع خبرنگاران و مدیران ارشد استان با گرفتن تعهد اخلاقی و شرعی و حضرت عباسی از مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف قول اختصاص بخشی از ساعات روزانه خود رابه ورزش و پیاده روی گرفت. وی ادامه داد: مدیران باید منشأ این اثر باشند و تنها به مراسم آیینی و نمادین و شعارها دل نبسته و بسنده نکنند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه کارمندانی که تا آخر سال یک کیلو از وزن خود کم کنند و افراد سیگاری، هم اقدام به ترک کنند، مورد تشویق قرار می‌گیرند، گفت: در جامعه‌ای که مشغله‌های اداری و درگیری‌های روزمره همه ما را از فضای طبیعت و ورزش دور کرده است توجه به فعالیتهای بدنی می‌تواند در تأمین سلامت افراد مؤثر باشد.

وی بیان داشت: کارمندان بخشی از جامعه هستند و سلامتی جسم و فکر آنهادر واقع سلامتی بخشی از جامعه است که با دیگر بخش‌ها نیز در ارتباط است و این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که این کارمندان در ارتباط مستقیم با ارباب رجوع باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ورزش کارکنان در ساعات اداری باید طبق ضوابط خاصی باشد که باعث معطل ماندن ارباب رجوع نشود بیان داشت: امیدوارم این نکته به اجرا برسد و امروز با شما میثاق، تعهد اخلاقی و پیمان می‌بندم که قول بدهید که از امروز در زندگی شخصی و اجتماعی خود روزانه ۳۰ دقیقه ورزش کنید.

بالاترین مقام استان ادامه داد: در جلساتی که در استانداری برگزار می‌کنم، پارسال برای یک دقیقه و امسال نیز برای دو دقیقه از همه حاضران می‌خواهم حرکات کششی را برای جلوگیری از آسیب‌های حرکتی و عضلانی انجام دهند و به این طریق سالمتر بمانند.

رضایی با اشاره به برگزاری اولین همایش دوچرخه سواری مدیران ارشد استان اصفهان تصریح کرد: امیدواریم این همایش شروعی برای برگزاری برنامه‌های مستمر ورزشی برای کارکنان نهادها و سازمان‌ها باشد، چرا که برنامه‌های اینچنینی باعث می‌شود حداقل کارمندان بخش‌های مختلف اداری هفته‌ای چند ساعت دور هم باشند و به فعالیت‌های ورزشی بپردازند و این موضوع باعث همدلی و الفت خواهد شد. استاندار اصفهان ادامه داد: سال ۷۸ شعاری را سازمان بهداشت جهانی تحت عنوان تحرک رمز سلامتی است داشت. بنده به ذهنم رسید که من به عنوان مسئول بهداشت استان باید از خود شروع کنم و پیاده به دانشگاه می‌رفتم و بر می‌گشتم ومدتی قبل در دانشگاه علوم پزشکی با دکتر اکبری دستور عملی انجام شد که هر پرسنلی از کارکنان اداری وزن کم می‌کند امتیاز داشته باشد و برای شهریور ماه که روز کارمند است به یک گروه و پایه تشویقی بدهیم.

رضایی با بیان اینکه مراسم امروز بهانه برای همدلی با نظام است، گفت: جمع شدن امروز را یک بهانه می‌دانم که ما بیاییم و تبریک جشن پیروزی انقالاب را به هم بگوییم و همدلی و همزبانی مان را با نظام جمهوری اسلامی و دولت تدبیر و امید اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه این مراسم بهانه‌ای است برای حضور پرنشاط در ۲۲ بهمن ماه و انتخاباتی که در اسفندماه در پیش داریم، از مدیران خواست در راستای برنامه ریزی و رسیدن به این اهداف تلاش کنند.

در این مراسم همچنین مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان نیز این حرکت نمادین را فتح بابی خواند برای اهمیت دادن به ورزش و سلامتی و گفت: برای سلامتی مردم و مدیران باید فکری کرد و برای اولین بار این اقدام صورت گرفت.

سید محسن سجاد ادامه داد: کارمندان دولت قشر عظیمی از جامعه ما را تشکیل می‌دهند و نبض‌اداره امور کشور در دست آنها است بنابراین با توجه به اهمیت فعالیت‌هایی که این قشر انجام می‌دهند و ارتباط تنگا تنگی که با مردم دارند باید فعالیت در رشته‌های ورزشی خستگی را از خود دور کرده و نشاط و شادابی را جایگزینان کنند .

وی اضافه کرد: طبیعتاً کارمندان با انجام فعالیت‌های ورزشی قطعاً روی کیفیت کاری انها و تخصیص فرصت بیشتر برای پاسخگویی به مطالبات مردمی مثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم که رئیس پلیس راهور استان اصفهان، مدیر کل بهزیستی استان اصفهان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، و جمعی از مدیران ارشد استانی حضور داشتند، در یک حرکت نمادین مدیران ارشد دستگاه‌های مختلف با پوشیدن هدایای استاندار از جمله لباس ورزشی و کلاه مخصوص دوچرخه سواری، از استانداری به سمت میدان امام و با ورود به باغ چهل ستون، جایگزین کردن دوچرخه به جای خودرو و اختصاص ورزش در زندگی روزمره را به مردم گوشزد کردند.

قابل ذکر است که در این مراسم از سه طرح ورزشی ویژه کارکنان دولت با حضور استاندار اصفهان و از مدیران دستگاه‌های مختلف که ورزش را سرلوحه کار خود قرار دادند تجلیل و از جمعی از کارمندان نمونه و همچنین از ابوذر براتی، جانباز حادثه تروریستی خاش-زاهدان و خانواده شهید قضاوی تقدیر شد.

در این همایش همچنین از نخستین نشریه تخصصی و داخلی حوزه ورزش سازمان‌ها و نهادها و دستگاه‌های دولتی و اولین درگاه رسمی اطلاع رسانی ورزشی دستگاه‌ها نهادها و سازمان‌ها و میثاق نامه ورزشی مدیران استان که به امضای مدیران حاضر رسید، رونمایی شد.