تعطیلی پایگاه‌های شهری جشن نیکوکاری، جمع‌آوری غیرحضوری کمک‌ها

معاون امور مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از تعطیلی پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: مردم از طریق آسان پرداخت تلفن همراه و فرستادن عدد ۱ به سامانه ۰۳۱#*۱*۸۸۷۷* می توانند کمک ها و صدقاتشان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت کنند.

تعطیلی پایگاه‌های شهری جشن نیکوکاری، جمع‌آوری غیرحضوری کمک‌ها

معاون امور مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان از تعطیلی پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری خبر داد و گفت: مردم از طریق آسان پرداخت تلفن همراه و فرستادن عدد ۱ به سامانه ۰۳۱#*۱*۸۸۷۷* می توانند کمک ها و صدقاتشان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت کنند.

حمیدرضا طاهری با اشاره به تعطیلی برنامه های میدانی جمع آوری کمک در جشن احسان و نیکوکاری به دلیل شیوع بیماری کرونا، اظهار کرد: بیش از ۱۱۰ هزار خانواده در استان را تحت حمایت داریم و امسال هدف گذاری کرده ایم که به جز سبد کالایی که در اختیارشان قرار می دهیم، از طریق کمک های نقدی مردم، بتوانیم هدیه تقدی هم به اندازه ۵۰ درصد وجه مستمری، به حسابشان واریز کنیم.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس و مکان های عمومی برای حفظ سلامت مردم، گفت: پیش بینی ما این بود که روز چهاردهم اسفندماه زنگ جشن نیکوکاری در مدارس به صدا در بیاید و کمک هایی که از پایگاه های مدارس جمع آوری می شود در اختیار مدیر مدرسه قرار گیرد تا بین دانش آموزان توزیع کند اما به دلیل بیماری کرونا، مدارس تعطیل شد و این برنامه تغییر کرد.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان اصفهان(ره) همچنین با تاکید بر اینکه امسال هیچ پایگاهی در سطح شهر و ادارات برای جمع آوری کمک های مردمی جشن نیکوکاری برپا نمی شود، ادامه داد: برنامه ریزی ما این بود که در روز ۱۵ اسفندماه، پایگاه های مردمی کمیته امداد در سطح شهر و دفاتر کمیته امداد برپا شود، اما با توجه به وضعیتی که اکنون وجود دارد و برای حفظ سلامتی مردم، هیچ گونه پایگاهی نداریم با این حال، دفاتر کمیته امدا در پنج شنبه و جمعه و حتی یکشنبه یعنی تعطیلی ولادت حضرت علی(ع)، باز هستند و کمک های مردمی را چه نقدی و چه کالایی جمع آوری می کند.

وی از برنامه ریزی برای جمع آوری کمک ها به شیوه الکترونیکی و از طریق فضای مجازی خبر داد و گفت: در گروه ها و شبکه های مجازی مانند کانال های اطلاع رسانی اولیا و مربیان و اولیاء مدارس و دانش آموزان اطلاع رسانی شده، همچنین دیدارهایی با برخی مراکز صنعتی بزرگ داشته ایم و امیدواریم از این شیوه ها بتوانیم کمک های مورد نیاز برای نیازمندان را جمع آوری کنیم.

طاهری با اشاره به تمرکز کمیته امداد برای تهیه لوازم بهداشتی برای خانواده های زیر پوشش کمیته امداد، افزود: رایزنی هایی با صدا و سیما و رسانه ها داشته ایم و به مردم اطلاع رسانی می کنیم که نیازمندان را فراموش نکنیم.

وی درباره روش پرداخت الکترونیک صدقات و کمک های مردمی نیز توضیح داد: بر اساس آیات و روایات و اعتقادات دینی، معتقدیم صدقه دفع بلا است و امیدواریم مردم از طریق آسان پرداخت تلفن همراه و فرستادن عدد ۱ به سامانه ۰۳۱#*۱*۸۸۷۷* صدقاتشان را به صورت غیرحضوری و الکترونیکی پرداخت کنند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد همچنین شماره حساب ۲۴۰۱۱۱۳۰۹۱۴۰۷۲ یا شماره کارت مجازی ۶۰۶۳۷۳۷۰۰۰۰۰۲۵۰۹ بانک قرض الحسنه مهر ایران را از روش های دیگر جمع آوری غیر حضوری کمک ها دانست و گفت: با توجه به وضعیت شیوع بیماری، امسال هیچ پایگاهی برای جمع آوری کمک ها برپا نشده مردم می توانند از این روشها به نیازمندان کمک کنند تا بتوانیم خدمت رسانی مضاعفی را شب عید برای خانواده ها داشته باشیم.

وی همچنین دفاتر کمیته امداد در سراسر استان را از روزهای ۱۵ تا روز میلاد امام علی(ع) آماده دریافت کمک های نقدی، اجناس و حضوری نیکوکاران دانست و ادامه داد: چندین سال است که سیاست های کمیته امداد به سمت جمع آوری کمک های مردمی از طریق روش های الکتروینک سوق یافته، با این کار هم هزینه ها کمتر می شود و هم کمک در اسرع وقت به حساب می رسد و می توانیم آن را بین نیازمندان توزیع کنیم بنابراین به این روش خوش بین هستیم.

طاهری از افزایش حجم کمک های مردمی در روزهای اخیر خبر داد و گفت: با توجه به اعتمادی که مردم به ما و به پرداخت صدقه و کمک به نیازمندان دارند، قطعا کمک های جمع آوری شده امسال بیش از پیش محقق می شود همانگونه که در عمل می بینیم این چند روز شدت کمک های مردمی افزایش یافته و با توجه به رشدی که وجود دارد امیدواریم امسال بیشتر از پارسال بتوانیم کمک رسانی کنیم.

وی با اشاره به تغییر شعار امسال جشن نیکوکاری از عید را به خانه هایشان ببریم به شکرانه سلامت، یادآور شد: به نیت دفع بلا، نیازمندان را فراموش نکنیم، کمک های ما در این روزها شکرانه ای برای دفع بلا است و امیدوارم از این طریق و به شکر این نعمت به این طریق بتوانیم کمک هایی را جمع آوری و بین نیازمندان توزیع کنیم.