تعطیلی تالارهای پذیرایی در پی شیوع کرونا

رییس اتحادیه چلو کبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان گفت: این اتحادیه تابع دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است و طبق آخرین دستورالعمل اعلام شده، مانع تجمعات در تالارهای پذیرایی می‌شود، اما اگر ملاحظات خاص ادارات دارایی و تأمین اجتماعی صورت نگیرد، این مشاغل بعد از رفع بحران ویروس کرونا برای جبران خسارت به مشکل برمی‌خورند.

 

تعطیلی تالارهای پذیرایی در پی شیوع کرونا

رئیس اتحادیه چلو کبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان گفت: این اتحادیه تابع دستورالعمل‌های وزارت بهداشت است و طبق آخرین دستورالعمل اعلام شده، مانع تجمعات در تالارهای پذیرایی می‌شود، اما اگر ملاحظات خاص ادارات دارایی و تأمین اجتماعی صورت نگیرد، این مشاغل بعد از رفع بحران ویروس کرونا برای جبران خسارت به مشکل برمی‌خورند.

امیرحسین عکاف‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص دستورالعمل وزارت بهداشت برای تالارها و رستوران‌ها در پی شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: دستورالعملی مبنی تعطیلی تالارهای پذیرایی و همچنین، شیوه‌نامه‌ای برای رعایت اصول بهداشتی رستوران‌هایی که عرضه و بیرون‌بری غذا دارند، ابلاغ شده است.

وی شرایط رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی و عروسی را در پی شیوع ویروس کرونا نامناسب ارزیابی کرد و افزود: رستوران‌ها از نظر اقتصادی و مشتری وضعیت خوبی ندارند به طوری که برخی به‌صورت خودجوش تعطیل کرده‌اند.

رئیس اتحادیه چلو کبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان با تاکید بر اینکه رکود خاصی بر رستوران‌ها حاکم و شرایط تالارهای پذیرایی نیز به هم ریخته، یادآور شد: بسیاری از واحدهای صنفی مستأجر و هر یک درگیر مسائل اقتصادی هستند، اما امیدواریم همکاری‌های لازم در این شرایط بحرانیِ جهانی از سوی موجران برای دریافت اجاره انجام شود.

وی با تأکید بر ضرورت ملاحظات خاص ادارات دارایی و تأمین اجتماعی، تصریح کرد: اگر ملاحظاتی صورت نگیرد، این مشاغل بعد از رفع بحران ویروس کرونا برای جبران خسارت به مشکل برمی‌خورند.

عکاف‌زاده با اشاره به نظارت‌های ویژه این صنف، گفت: برای نظارت بر تعطیلی تالارهای پذیرایی، بازرسان مشترک اتحادیه با اداره همکاری مرکز بهداشت پیگیر هستند که خوشبختانه با هیچ مورد تخلفی در این زمینه مواجه نشده‌ایم، همچنین در زمینه رعایت نکات بهداشتی نیز ادارۀ بهداشت نظارت لازم را بر رستوران‌ها انجام می‌دهد.

وی تأکید کرد: رستوران‌ها در آستانه روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروز برای جبران خسارت سال گذشتۀ خود امید داشتند که در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، امروز بلاتکلیف مانده‌اند.

رئیس اتحادیه چلو کبابی، رستوران و تالارهای پذیرایی اصفهان در خصوص قیمت‌های پایان سال رستوران‌ها، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن نرخ برخی مواد اولیه مانند گوشت و رکود موجود در بازار، در حال حاضر بحث قیمت، دغدغه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی است که با توجه به شرایط کنونی تاکنون تغییر قیمتی نداشته‌اند.