تعطیلات را به توسعه مهارت‌های زندگی دانش آموزان اختصاص دهیم

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: تعطیلی های فعلی فرصت خوبی برای آموزش مهارت هایی است که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه است.

تعطیلات را به توسعه مهارت‌های زندگی دانش آموزان اختصاص دهیم

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: تعطیلی های فعلی فرصت خوبی برای آموزش مهارت هایی است که در طول سال تحصیلی کمتر مورد توجه است.

حسین مقنی اظهار کرد: خانواده ها باید دانش آموزان را تشویق به خواندن کتاب داستان، شعر و زندگی بزرگان ایران و جهان کنند و از آنها بخواهند برداشت خود از آن را بنویسند یا برای دیگر اعضا خانواده ارائه کنند. از فعالیت های روزانه خود گزارش تهیه کرده و برای معلم و همکلاسی ارسال کنند.

وی افزود: معلم ها نیز با توجه به شناختی که از نقاط ضعف دانش آموزان خود دارند، سعی کنند تکلیف های روزانه برای آنها ارسال کنند تا در کنار خانواده این نقاط ضعف را برطرف کنند.

مقنی تصریح کرد: برای آنکه بعد از تعطیلات نوروزی فرصت کافی برای درس های پایه باشد، معلم ها می توانند درس های نظری مثل مطالعات، معارف، هنر و قرآن را به صورت غیر حضوری تدریس کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان با تقدیر از سرگروه های درسی آموزش و پرورش کاشان، گفت: از ابتدای اسفند همه همکاران، با یک برنامه مدون، اقدام به تدریس در فضای مجازی کرده و اجازه ندادند که آموزش تعطیل شود که یک فرصت طلایی برای تمرین شیوه های مدرن تدریس است و نتایج حاصل از آن می تواند الگویی برای سیاست‌گذاران نظام آموزشی باشد.

وی تصریح کرد: در این زمان و موقعیت حساس، فرهنگیان خوب کاشان نشان دادند که در سخت ترین شرایط توانستند بهترین عملکرد را داشته باشند و این فرصتی شد تا با تجربه خوبی که به واسطه استفاده از تکنولوژی آموزشی پیدا کردند فصل نوینی در آموزش شهرستان ایجاد کنند.

مدیر آموزش و پرورش کاشان گفت: شرایط فعلی فرصت خوبی برای آموزش و تمرین مهارت های زندگی است و خانواده ها باید تجربه های خود را در اختیار بچه ها قرار دهند و نظارت بیشتری بر رفتار و کردار آنها داشته باشند.

مقنی با اشاره به اهمیت ورزش در حفظ سلامت جامعه تاکید کرد: انجام فعالیت های بدنی، با استفاده از فیلم و کتاب های آموزشی یکی از برنامه هایی است که در این شرایط ضمن غنی سازی اوقات فراغت خانواده ها، فرهنگ ورزش همگانی را نهادینه می کند.

وی افزود: والدین می‌توانند در خانه بمانند و مهارت‌های  زندگی از جمله نظافت منزل، تعمیر وسایل، خانهداری و تمرین گفت و گو را به فرزندان خود بیاموزند. نقص بزرگی است که شخصی نتواند حتی یک کار ساده را در منزل انجام دهد. عجز در این موارد، افتخار نیست، بلکه آسیبی است که زندگی را سخت و دشوار می کند.