تعداد شهرهای قرمز کرونایی در اصفهان کاهش یافت

در رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان در این هفته تعداد شهرهای قرمز کاهش یافت و احتمال دارد در ۲ هفته آینده شرایط نقشه کرونایی، بازهم بهتر شود

آخرین نقشه کرونایی و آمار بیماری کووید-۱۹ در اصفهان نشان می‌دهد که تعداد شهرهای قرمز و با وضعیت بسیار پُرخطر و همچنین شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کاهش یافته است.

طبق جدیدترین نقشه کرونایی کشور که شنبه ۲۶ فروردین توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر شد، در استان اصفهان ۲ شهرستان اردستان و فریدونشهر در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر کرونایی قرار دارند درحالی که تعداد آن در هفته گذشته، چهار شهرستان بود.

همچنین در این هفته ۱۱ شهرستان استان اصفهان در وضعیت نارنجی و پُرخطر، ۲ شهرستان (آران و بیدگل و بُرخوار) در وضعیت آبی (عادی) و سایر شهرستان‌ها در وضعیت زرد و به نسبت پُرخطر کرونایی قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد کل بستری بیماران کرونایی و بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) از هفته گذشته در استان روند کاهشی داشته است.

پژمان عقدک با بیان‌اینکه تعداد مراجعه‌کنندگان دارای علائم کرونا نیز نسبت به ۲ هفته گذشته به نسبت کمی کاهش یافته است، افزود: اما در یک هفته گذشته با مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه بودیم و حدود ۱۰ فوتی گزارش شد.

وی تصریح کرد: بنظر می‌رسد کاهش ترددها و مسافرت‌ها در ۲ هفته اخیر در نزول آمار کرونا تأثیر داشته است.

عقدک خاطرنشان کرد: در رنگ‌بندی کرونایی استان اصفهان در این هفته تعداد شهرهای قرمز کاهش یافت و احتمال دارد در ۲ هفته آینده شرایط نقشه کرونایی، بازهم بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه ویروس کرونا از بین نمی‌رود، گفت: مانند آنفلوآنزا، بهترین راه پیشگیری از کرونا، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و تزریق واکسن است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین در باره شیوع آبله مرغان در بین دانش آموزان گفت: پیش بینی می‌شد این بیماری در فصل بهار شدت پیدا کند اما زودتر از زمان مورد انتظار و در هفته سوم اسفند پارسال این اتفاق افتاد و گزارش‌هایی از ابتلای دانش‌آموزان استان به آن دریافت کردیم.

وی افزود: پس از تعطیلات نوروز امسال گزارش خاص از شیوع آبله مرغان در مدارس استان نداشتیم هرچند در این فصل، بُروز این بیماری، طبیعی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مربوط به ۲۶ فروردین جاری، ۱۹۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند در حالی که این آمار در یک هفته گذشته و در تاریخ ۱۹ فروردین ۲۸۷ نفر بود.

همچنین بر اساس آمار شنبه ۴۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند و موردی از مرگ و میر ناشی از کرونا گزارش نشده است.