تشکیل ۱۸۰۰ پرونده قاچاق کالا در اصفهان/شناسایی ۱۰۳ باند سرقت

اصفهان-فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل یک هزار و ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا در سال جاری در اصفهان گفت: انهدام باندهای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی معصوم بیگی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر […]

اصفهان-فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل یک هزار و ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا در سال جاری در اصفهان گفت: انهدام باندهای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی معصوم بیگی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامی داشت یاد سردار شهید سلیمانی اظهار داشت: مهمترین وظیفه پیشرو انتظامی استان اصفهان تامین امنیت و نظم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است که برای این منظور، قرارگاه تامین نظم و امنیت انتخابات در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان تشکیل شده و با هماهنگی های درون سازمانی و برون سازمانی و برنامه ریزی در سه مرحله پیش از انتخابات، هنگام انتخابات و پس از انتخابات این نظم تامین خواهد شد.

وی افزود: تبلیغات کاندیداها از روز ۲۳ بهمن ماه تا ۲۴ ساعت پیش از رای دهی مجاز است و کاندیداهای این دوره از مجلس لازم است بر رعایت قوانین و مقررات در تمام فرایند انتخابات تاکید کرده و بر پرهیز از تخریب همدیگر مبادرت ورزند تا لطمه ای بر وحدت و امنیت عمومی کشور وارد نشود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه برپایی هرگونه کارناوال برای تبلیغات کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ممنوع است، تصریح کرد: کارگروهی برای رصد فضای مجازی با محوریت انتظامی استان اصفهان جهت جلوگیری از تخلفات انتخاباتی در فضای سایبری ایجاد شده است.

وی افزود: با قرارگاه تامین نظم و امنیت انتخابات در جهت منویات مقام معظم رهبری برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای همت گماردیم.

مبارزه با سرقت در اولویت انتظامی استان اصفهان

سردار معصوم بیگی در ادامه اشاره ای به عملکرد ده ماهه انتظامی استان اصفهان داشت و گفت: مبارزه با سرقت به عنوان اولویت مهم انتظامی استان شناخته می شود و در این راستا، ۱۰۳ باند سرقت شناسایی و ضبط شده است که نسبت به مدت مشابه با ۱۲ درصد افزایش مواجه بوده است. قدرت کشف باندهای سرقت ۶ درصد افزایش یافته است.هدف گذاری قدرت کشف اموال مسروقه افزایش یافته و فاصله بین شناسایی تا کشف اموال مسرقه هم کاهش مواجه بوده و در ده ماه گذشته ۵۵۰ میلیارد تومان اموال مسروقه به مالباختگان برگردانده شد.

وی بیشترین باندهای سرقت را سرقت از منزل، درون خودرو، سیم برق و مخابرات معرفی کرد و گفت: در زمینه جعل و کلاهبرداری با ۴۷ درصد کاهش جرم در ده ماه گذشته مواجه بودیم و ۴۶ درصد باندهای جاعل انهدام شدند و ۴۷ درصد در این حوزه دستگیر شدند.

انهدام باندهای قاچاق در استان اصفهان تشدید یافته است

فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به تشکیل هزار و ۸۰۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان گفت: نسبت به ده ماهه گذشته، کشف کالای قاچاق ۷ درصد افزایش یافته و دو هزار سوداگر شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه ۸۵۰ خودرو قاچاقچیان توقیف شده ابراز داشت: انهدام باندهای قاچاق در سال جاری نسبت به مدت مشابه افزایش یافته است.

سردار معصوم بیگی با اشاره به خودروهایی با بیش از یک میلیون تومان جریمه گفت: تا پایان امسال خودروهایی که بیش از یک میلیون تومان جریمه شدند می توانند با قسط بندی امکان آزادسازی خودرو را فراهم کنند.

وی با تاکید بر معاینه فنی به عنوان حق الناس و حقوق عامه گفت: معاینه فنی یک مسئولیت همگانی است و با نظارت محسوس و غیرمحسوس، گاهی خودروها چندین بار جریمه می شوند.

ثبت جریمه برای صاحب پلاک خودرو

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه جریمه و تخلفات برای صاحب پلاک خودرو درنظرگرفته می شود، گفت: لازم است در هنگام فروش خودرو، پلاک به نام خریدار منتقل شود وگرنه هر گونه جریمه ای به نام صاحب پلاک درنظرگرفته می شود.

طرح کلاهی برای زندگی؛ طرحی برای نجات جان راکبان موتورسیکلت

وی با اعلام طرح «کلاهی برای زندگی» اظهار داشت: ۴۵ درصد جانباختگان جاده ها، راکبان موتورسیکلت هستند. در این طرح که به صورت پایلوت در چند شهرستان انجام شده، مقرر شده آموزش های لازم به خریداران موتورسیکلت با اهدا کلاه ایمنی همراه شود تا از هشتاددرصد مرگ راکبان موتورسیکلت و یا کسانی که بر ترک موتورسیکلت نشسته اند جلوگیری شود.

سردار معصوم بیگی با بیان اینکه آمارجانباختگان درون شهری با کاهش ۷ درصدی همراه بوده است، اظهار داشت: ۱۲ درصد جان باختگان جاده های برون شهری هستند که در مجموع ۶۰۰ نفر در تصادفات فوت شدند و ۱۵ هزار نفر هم مجروح و مصدوم شده اند.

وی با بیان اینکه با اعلام ۴۵ درصد جانباختگان راکبان موتورسیکلت، ۳۵ درصد عابرین و ۱۹ درصد دیگر توسط وسائل نقلیه گفت: روزهای جمعه با رشد ۱۷ درصدی، تصادفات افزایش می یابد که ساعات ۲۰ تا ۲۲ بیشترین تصادفات رخ داده و ۳۹ درصد علت تصادفات در عدم توجه به جلو توسط رانندگان گزارش شده است.

طرح پلیس نامحسوس طرحی موفق در نظارت نظم و قانون

فرمانده انتظامی استان اصفهان از طرح پلیس نامحسوس در استان به عنوان طرحی موفق یاد کرد و افزود: با تشدید پلیس نامحسوس در ایام پایان سال و نوروز امنیت شهروندان و گردشگران بیش از پیش حفظ خواهد شد.

وی پرتصادف ترین محورهای مواصلاتی را آزادراه کاشان-اصفهان و دامنه-الیگودرز و سمیرم-یاسوج معرفی کرد و گفت: جاده، خطای انسانی و وسیله نقلیه از علل تصادفات معرفی می شوند که سهم خطای انسانی در بروز تصادفات شایان توجه است.

کشف بیشترین محموله مواد مخدر در تاریخ اصفهان

سردار معصوم بیگی اشاره ای به اعتیاد به عنوان بلای خانمان سوز کرد و اظهار داشت: از ابتدای تاسیس پلیس در استان اصفهان تاکنون با کشف ۴۰ تن مواد مخدر مواجه نبودیم که متاسفانه در ده ماهه گذشته این مقدار تناژ مواد مخدر در استان اصفهان کشف و ضبط شد که مقصد آنها شهرهای شمال کشور، پایتخت و در اصفهان بود.

وی با بیان اینکه جرایم فضای مجازی با رشد ۱۰۸ درصدی شدت یافته است، ابراز داشت: توانمندسازی پلیس فتا جرائم سایبری از قبیل کلاهبرداری اینترنتی و برداشت غیرمجاز، کلاهبرداری یارانه ای و مزاحمت های اینترنتی را کاهش داده است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان بیشترین امدادخواهی شهروندان از پلیس ۱۱۰ را در ده ماهه گذشته مربوط به تصادفات دانست و گفت: نزاع و درگیری با ۲۰ درصد و موضوعات اجتماعی با ۱۰ درصد و سرقت با ۹ درصد و مواد مخدر با ۳ درصد بیشترین تماس های شهروندان با ۱۱۰ را به خود اختصاص داده اند.

وی از افزایش ۱۰ درصدی دستگیری اراذل و اوباش خبر داد و تصریح کرد: با نظارت بر باغ تالارها، قهوه خانه ها و صنوف پوشاک و مراکز اقامتی با مواردی که از چارچوب اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی خارج می شود مقابله می کنیم.

سردار معصوم بیگی بر اساس داده های ناجا، میزان رضایت شهروندان از انتظامی استان اصفهان را مطلوب دانست و گفت: میزان شکایت شهروندان با کاهش ۴ درصدی و میزان نارضایتی با ۵۰ درصد کاهش همراه بوده است.