تشکیل کمیته سلامت در ۸۵۲ روستای استان اصفهان

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: کمیته سلامت روستایی در راستای مدیریت بیماری کرونا در ۸۵۲ روستای استان اصفهان راه اندازی شد.

علی رحمانی، اظهار کرد: پس از مطرح شدن مسئله ویروسکرونا در اوایل اسفند سال گذشته بخش‌های مختلف روستایی به منظور صیانت از سلامت روستائیان استان بسیج شد.

وی ادامه داد: در همین راستا کمیته سلامت روستایی به ریاست دهیاران و عضویت بهورزان شبکه بهداشت استان، اعضای شورای روستایی، امام جماعت، اعضای هیات امنای مساجد، خیرین و هیات های اندیشه وررز تشکیل شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان افزود: این کمیته رصد و پایش فعالیت های روستایی را مطابق با بخشنامه ها و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا در دستور کار قرار داد.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، وی خاطرنشان کرد: ضدعفونی اماکن و معابر، جلوگیری از تردد مسافران و افراد غیر بومی در روستا، تهیه اقلام حفاظتی و بهداشتی مورد نیاز در روستاها از جمله اقدامات این کمیته ها بود.

رحمانی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی و اطلاع رسانی بروشورها و تراکت ها و سایر اقلام آموزشی در سطح روستاهای استان توزیع و خطر این بیماری و راه‌های خود مراقبتی به نحو مناسب گوشزد شد.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران استان موطف شدند در راستای غربالگری و نام نویسی روستائیان استان در سامانه سلامت نام نویسی اقدامات لازم انجام دهند که این موضوع به صورت خانه به خانه دنبال شد.

رحمانی گفت: تمام مراکز گردشگری و بوم گردیها به ویژه در ۲۵ روستای نمونه گردشگری استان، همایش‌ها، جلسات و مراسم های مذهبی، اجتماعات در مساجد و حسینه ها و حتی بازارچه های محلی و کتابخانه های روستایی در راستای قطع زنجیره کرونا تعطیل شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان، افزود: تهیه سه هزار و ۵۰۰ بسته دستکش، ۱۰ هزار عدد ماسک، ۱۰ هزار لیتر مایع ضدعفونی و ۸۵۲ عدد تب سنج از طریق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و شرکت تعاونی دهیاری های استان و توزیع آن در سطح روستاهای استان از دیگر اقدامات دفتر امور روستایی استان بود.

وی اظهارکرد: معابر، ساختمان‌های اداری و دهیاری ها و وسایل موجود در پارک های روستایی به صورت منظم و مطابق با پروتکل های بهداشتی در سراسر روستاهای استان ضدعفونی شد.

رحمانی اضافه کرد: در همین راستا از ظرفیت خیرین و سمن ها استفاده شد و برخی کارخانه های محدوده روستا در تامین مواد ضدعفونی کننده اقدامات خوبی داشتند.