تشکیل ستاد ویژه کرونا در شهرداری برای نظارت بر فضاهای عمومی شهر

شهردار اصفهان گفت: با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری از امروز اقدامات بیشتری را برای نظارت در فضاهای عمومی شهر انجام خواهیم داد و به طور جدی از شهروندان می خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکات اعلام شده از سوی دستگاه‌های متولی در وزارت بهداشت، شهرداری را در این مبارزه یاری کنند. […]

شهردار اصفهان گفت: با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری از امروز اقدامات بیشتری را برای نظارت در فضاهای عمومی شهر انجام خواهیم داد و به طور جدی از شهروندان می خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکات اعلام شده از سوی دستگاه‌های متولی در وزارت بهداشت، شهرداری را در این مبارزه یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۰ اسفندماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» اظهار کرد: هفته گذشته به هفت محور اقدام ویژه برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در زیر مجموعه‌های شهرداری اشاره و تاکید شد.

وی افزود: شهرداری اصفهان در هفته گذشته تلاش فوق‌العاده‌ای برای ضدعفونی کردن فضاهای عمومی شهر که احتمال سرایت و شیوع ویروس کرونا وجود داشت، کرد که از جمله آنها می‌توان به ضدعفونی مرتب اتوبوس‌ها، مترو، ایستگاه‌های پسماند، تاکسی‌ها با همکاری رانندگان تاکسی، خودروهای حمل پسماند و سرویس‌های بهداشتی عمومی شهر اشاره کرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بازارهای کوثر اقدامات ویژه‌ای را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی کرده و به طور مرتب مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد، تصریح کرد: تمام پایانه‌های مسافربری شهر اصفهان نیز ضدعفونی می‌شود و در مجموع می‌توان گفت که شهرداری برای اقدامات پیشگیرانه هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه آموزش‌های شهروندی، طرح‌های آموزشی و محتواهای مناسب برای آموزش شهروندان تولید شده و توسط معاونت فرهنگی شهرداری در فضاهای عمومی شهر و ناوگان حمل و نقل عمومی نصب شده و در معرض دید عموم شهروندان قرار گرفته است.

شهردار اصفهان ادامه داد: برای ایمن‌سازی کارکنان شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه از جمله پرسنل خدمات شهری و حمل و نقل عمومی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، اقدامات خوبی انجام شده و بر اساس نوع مشاغل و نیاز شغلی آنها دست‌کش، ماسک و سایر اقلام توزیع شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود در هفته جاری اقدامات پیشگیرانه و آموزشی در سطح بالاتری توسعه خواهد یافت و آماده همکاری در تمام زمینه‌های موردنیاز با ستاد ویژه این بیماری در اصفهان هستیم.

نوروزی با بیان اینکه همه پیمانکاران خدمات شهری شهرداری ملزم به رعایت این موارد هستند و معاونت خدمات شهری بر این موضوعات به صورت کامل نظارت داشته و در صورت مشاهده تخلف برخورد خواهد شد، ابراز امیدواری کرد: مجموع این اقدامات باعث افزایش ایمنی شهروندان شود.

وی تاکید کرد: با تشکیل ستاد ویژه در شهرداری از امروز اقدامات بیشتری را برای نظارت در فضاهای عمومی شهر انجام خواهیم داد که به طور جدی از شهروندان می‌خواهیم با رعایت بهداشت فردی و توجه به نکاتی که دستگاه‌های متولی و متخصص در وزارت بهداشت اعلام می‌کند، شهرداری را در این مبارزه یاری کنند.

پیشرفت قابل توجه پروژه‌های عمرانی شهر

شهردار اصفهان با اشاره به ایام پایانی سال، گفت: در آستانه ایام نوروز پیمانکاران شهرداری در شهر مشغول رنگ‌آمیزی جداول و هرس زمستانه درختان هستند و به زودی کاشت گل‌های زیبا در شهر را انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: بهار در راه است و باید منتظر لبخند طبیعت باشیم که امیدواریم لبخند طبیعت بر لب‌های تمام شهروندان اصفهانی بنشیند و با نزدیک شدن به نوروز شرایط برای روزهای بهتر فراهم شود.

نوروزی با اشاره به روز درختکاری، اظهار کرد: در هفته جاری که روز درختکاری را در پیش رو داریم، همه با هم درخت بکاریم و مهربانی را توسعه داده و تعمیم ببخشیم، البته در روزهایی که همه مراقب خود هستیم باید مراقب همدیگر هم باشیم و در زمینه پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا به این موضوع توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه از معاونت فرهنگی شهرداری درخواست شده برای آموزش و توزیع اقلام در شهر برای افرادی که ممکن است از این آموزش‌ها دور باشند و یا به واسطه مشکلات امکان تهیه اقلام لازم برای مقابله با بیماری را نداشته باشند، اقدامات لازم را انجام دهد، گفت: باید این راه را با مشارکت مردم پیش ببریم و در مجموع همه در کنار هم با افزایش تاب‌آوری بر شرایط سخت غلبه پیدا کنیم.

شهردار اصفهان با اشاره به بازدید صبح روز گذشته (جمعه) از پروژه‌های عمرانی حلقه حفاظتی شهر و مترو، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان برای تسریع در اجرای این پروژه‌ها هر روز مشغول فعالیت است و با جود شرایط موجود، پروژه‌های عمرانی شهر به خوبی پیش می‌رود که امیدواریم هر چه زودتر برای بهره‌برداری مردم به اتمام رسد.