تشکیل ستاد اجرایی پزشک خانواده در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر را از سال آینده منوط به تخصص اعتبارات پایدار و منابع کافی و زیر ساخت آی تی قوی و برنامه ارجاع الکترونیکی از سطح یک به دو خواند و افزود: برای اجرای آن نیازمند پزشک هستیم که اگر چه به اندازه جمعیت پزشک وجود دارد اما توزیع مناسب پزشکان را در سطح استان شاهد نیستیم

اصفهان – رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تشکیل ستاد اجرایی پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد.

شاهین شیرانی شامگاه سه شنبه در نشست با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان که به صورت وبیناری برگزار شد، با اشاره به اهمیت آغاز برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر از سال آینده، اظهار داشت: در همین راستا کمیته‌های شش گانه تشکیل و مقدمات اجرای آن و زیرساخت‌های اولیه فراهم شود.

وی بیان داشت: در پی اجرای موفق برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، اجرای آن در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر در دستور کار قرار دادیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر را از سال آینده منوط به تخصص اعتبارات پایدار و منابع کافی و زیر ساخت آی تی قوی و برنامه ارجاع الکترونیکی از سطح یک به دو خواند و افزود: برای اجرای آن نیازمند پزشک هستیم که اگر چه به اندازه جمعیت پزشک وجود دارد اما توزیع مناسب پزشکان را در سطح استان شاهد نیستیم.

وی افزود: نظام پرداخت‌ها به پزشکان خانواده باید متناسب با زحمت آنها دیده شود که در همین راستا پیشنهاد شد پرداخت به پزشک خانواده با پرداخت پزشکان در بیمارستان‌های دولتی یکسان شود همچنین پرداخت‌ها به پزشکان خانواده در روستا باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که انگیزه برای کار کردن در روستاها داشته باشند.

شیرانی تصریح کرد: در حوزه ارتباطاتت شبکه‌ای در سطح یک ارجاع به وسیله سامانه سیب مشکلی نداریم اما از سطح یک به دو و ارجاع بیماران به بیمارستان‌ها و. کلینیک‌ها نیازمند زیر ساخت‌های دقیق‌تری است.

وی بسیاری از چالش‌ها و مشکلات پیش روی اجرای پزشک خانواده و نظام ارجاع در سطح ملی قابل حل است، ادامه داد: فزاینده‌ها و شیوه نامه اجرایی طرح پس از ابلاغ دستورالعمل‌های اجرایی از سوی وزارت بهداشت مشخص می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نتایج ارزنده‌ای بدنبال داشته است و با عملیاتی شدن آن شاهد دسترسی آسان مردم به خدمات بهداشت و درمان با هزینه کم و افزایش رضایت مردم بودیم.