تشکیل اداره امنا در اوقاف اصفهان/ ۲۳ نفر داوطلب ثبت‌نام کردند

آزاده سلیمان نژاد: حجت‌الاسلام بلک خبر داد: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:  اداره امنا در استان اصفهان و همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد و تاکنون ۲۳ نفر برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند. به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، […]

آزاده سلیمان نژاد:

حجت‌الاسلام بلک خبر داد:

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت:  اداره امنا در استان اصفهان و همزمان با سراسر کشور آغاز به کار کرد و تاکنون ۲۳ نفر برای مشارکت در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش نسل فردا از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت الاسلام محمد حسین بلک با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدید اداره اوقاف طی دو سال اخیر استفاده از ظرفیت‌هایی است که در قانون اوقاف به آن اضافه شده است، اظهار داشت: یکی از این ظرفیت‌ها بهره گیری از نصب امین در موقوفات است.

وی ادامه داد: در برخی از رقبات و موقوفات در استان اصفهان به دلیل وسعت و اهمیت زیادی که دارند ممکن است نیازها فراتر از توان اداری اداره اوقاف باشد و از طرفی نیز برون سپاری برخی از اقدامات اوقاف در دستور کار است و از این رو راه‌اندازی اداره امنا در سازمان اوقاف و به تبع آن در استان‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه برای این امر افراد توانمند و با تجریه را شناسایی و برای همکاری در این بخش به کار خواهیم گرفت، اضافه کرد: در این زمینه برخی از اختیارات اداره اوقاف به آنها واگذار می‌شود تا بتوانند پیگیری امور حقوقی، حفظ اصل عین و درآمدزایی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه حضور امنا در اداره امنای اوقاف کاملا داوطلبانه است، ابراز داشت: تاکنون برای این امر ۲۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و برای ۵۰ موقوفه در استان اصفهان اجرای این طرح را در دستور کار داریم.

حجت‌الاسلام بلک تصریح کرد: این امنا هیچ بار مالی برای اوقاف ندارند و همه اقدامات آنها به صورت داوطلبانه خواهد بود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل ظرفیت‌هایی بالایی که دارد در راه‌اندازی اداره امنا پیشتاز بوده است، افزود: از این رو با توجه به اقدامات مثبت استان اصفهان در راه‌اندازی اداره امنا مورد تجلیل رئیس سازمان اوقاف در این زمینه قرار گرفته است.