تشنه نیروهای متخصص در زمینه دیپلماسی شهری هستیم

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار داشت: از فضای کرونا به خوبی استفاده کرده ایم و ارتباطات سازنده خوبی با خواهرخوانده های اصفهان برقرار کردیم , تشنه نیروهای متخصص در زمینه دیپلماسی شهری هستیم. ایمان حجتی امروز در گفت و گوی زنده اینستاگرامی که با موضوع دیپلماسی شهری اصفهان برگزار شده بود، در […]

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان اظهار داشت: از فضای کرونا به خوبی استفاده کرده ایم و ارتباطات سازنده خوبی با خواهرخوانده های اصفهان برقرار کردیم , تشنه نیروهای متخصص در زمینه دیپلماسی شهری هستیم.
ایمان حجتی امروز در گفت و گوی زنده اینستاگرامی که با موضوع دیپلماسی شهری اصفهان برگزار شده بود، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه در دوران پس از کرونا نیازمند روابطی جدی تر با خواهرخوانده های اصفهان هستیم و باید بسترهای لازم را ایجاد کنیم بنابراین چه تدابیری در این زمینه اندیشیده شده است گفت: در دیپلماسی کرونا چراغ خاموش، روابط بعضی از خواهر خوانده‌های اصفهان از جمله «بارسلونا» و «فلورانس» را روشن کردیم.
وی شرایط پیش آمده را شامل تمام جهان دانست و تصریح کرد: برای مقابله مشترک با این ویروس موفقیت های زیادی را به دست آورده ایم و از تجربیات شهرهای خواهرخوانده و عضو سازمان‌های مختلف جهانی استفاده کنیم.
حجتی در ادامه گفت: پس از شیوع کرونا ابتدا مکاتباتی با تمام شهرهای خواهر خوانده انجام دادیم تا شرایط به وجود آمده در آن شهرها تحلیل شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در پاسخ سوال دیگر خبرنگار ما مبنی براینکه با توجه به تاثیرات زیاد بکارگیری نیروهای کارآزموده و متخصص در ارتقا دیپلماسی شهری ، چرا شهرداری اصفهان همچنان به سمت استخدام های فامیلی گام برداشته و شایسته سالاری را مدنظر ندارد اظهار داشت: در بخش بین الملل برخی از نیروهای قدیمی از سالیان گذشته در بدنه شهرداری بودند و برخی از افراد هم که دارای ایده و نظر بودند نیز به شهرداری ملحق شده اند، اما ما همچنان تشنه افراد متخصص هستیم .
وی افزود: این افراد می توانند با توانایی های خود در عرصه ارتباطات و مطالعات بین الملل اقدامات بهتر و موثرتری را داشته باشند.
وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر از ظرفیت امور بین‌الملل شهرداری برای تقویت ارتباطاتی که در سال‌های اخیر کمرنگ شده بود، بهره گرفتیم و با شهرهای خواهرخوانده اصفهان مکاتباتی را انجام دادیم گفت: شبکه شهرهای مترو پلیس وب‌سایتی برای تبادل تجربه شهرها در خصوص مقابله با ویروس کرونا ایجاد کرده که کلانشهر اصفهان نیز به عضویت آن در آمد و تجربیات خود را ارائه کرد و البته با خلاقیت‌ها و ابتکارات دیگر شهرها در زمینه مقابله با این ویروس آشنا شد.
حجتی از عضویت اصفهان در ۹ شبکه شهرهای جهانی خبر داد و تصریح کرد: در مکاتباتی با آنها تجربیات و ابتکارات اصفهان درزمینه مقابله با کرونا اطلاع‌رسانی شده است.
وی ادامه داد: ارتباطات بین‌الملل در بحران کرونا بسیار اثرگذار و مهم بود و تاکنون در حوزه بسیار فعال عمل کرده‌ایم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان ادامه داد: برای مقابله با بحران کرونا تلاش کردیم در حوزه‌های مختلف خلاقیت و ایده داشته باشیم و در عین حال از تجربیات سایر شهرهای جهان استفاده کنیم، از این رو اقداماتی را برای دیپلماسی بحران انجام دادیم.
وی ادامه داد: اصفهان با ۱۳ شهر دنیا خواهر خوانده است و روابط آنها با فراز و نشیب زیادی همراه بوده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه امروز جهان با درد مشترکی همراه است که به تنهایی درمان نخواهد شد، تصریح کرد: ارتباطات بین‌المللی در چنین بحرانی نقش بسیار مهم و ویژه‌ای داشت و شهرداری اصفهان در این راستا بسیار فعال عمل کرد.
وی گفت: کرونا اجرای بسیاری از برنامه‌های حضوری در شهرداری، توسعه گردشگری و برگزاری رویدادهای بزرگ را گرفت، اما فرصت‌های دیگری را نیز ایجاد کرد.

وی ادامه داد: شهرداری اصفهان در دیپلماسی بحران کرونا، برای نخستین بار در کشور نشست تخصصی آنلاین دو گروه تخصصی در حوزه بهداشت و خدمات شهری از شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شهر اصفهان با همتایان خود در شهر سن پترزبورگ (کمیته ارتباطات بین‌الملل، کمیته بهداشت و اتاق بازرگانی و مقامات وزارت خارجه) را برگزار کرد و در گفت و گویی بیش از دو ساعته در بستر تخصصی تجربیات دو شهر به اشتراک گذاشته شد که در صدد هستیم با دیگر همتایان در شهرهای خواهر خوانده نیز این گفت و گوها را ادامه دهیم.