مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان خبرداد:

تربیت ۲۰۰ رابط مهدویت در سطح استان اصفهان 

در سطح استان اصفهان ۲۰۰ رابط مهدویت تربیت شده و در حال آموزش دادن هستند که در این راستا امسال 60 نفر مربی مهدویت آموزش دیده اند

یلدا توکلی : هر سال برنامه اعزام به جمکران با افزایش ظرفیت همراه بوده و امسال نیز ۴۴۰ دستگاه اتوبوس به کمک هیئت رزمندگان اصفهان به جمکران اعزام می شوند.

این مطلب را حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان در نشست خبری برگزاری جشن های نیمه شعبان با اصحاب رسانه اعلام کرد و گفت : سال گذشته ۵۰ تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به مسجد جمکران اعزام شدند.

وی با بیان اینکه اقبال و همکاری مردم امسال در جشن های مناسبتی گسترش پیداکرده است، افزود: طی ۱۸ سال مسئولیتی که بنده در بنیاد مهدویت دارم استقبال و حرکت‌های مردمی در موضوع مهدویت رو به رشد بوده است.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان افزود :در سطح استان اصفهان ۲۰۰ رابط مهدویت تربیت شده و در حال آموزش دادن هستند که در این راستا امسال ۶۰ نفر مربی مهدویت آموزش دیده اند.

این مقام مسئول بیان داشت: بیش از ۵۰۰ نفر فارغ‌التحصیل رشته مهدویت داریم و تا کنون۱۶۰ موضوع پایان نامه در سایت دانشگاه آزاد خوراسگان با موضوع معارف مهدویت بارگذاری شده است.

حجت الاسلام نیلی پور ادامه داد: همچنین ۵ سبک آموزشی حضوری‌، مجازی، مکاتبه‌ای، کارگاه آموزشی و پرده خوانی در بنیاد مهدویت پیاده‌سازی می‌شود.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان با بیان اینکه اندیشه نجات یک اندیشه بین‌المللی است، بیان کرد:تفکر مهدویت تنها مربوط به اصول فکری شیعه نیست و در بین تمام ادیان و حتی فرقه‌ها اندیشه ناجی وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید در تفکر مهدویت و انتظار به خوبی و عالمانه کار شود، افزود: امسال شعار کشوری دهه شعبان “مهدویت، مشارکت و مقاومت” است که هرکدام بر مبنایی بیان شده است.

حجت الاسلام نیلی پور با اشاره به اینکه ستاد شعبانیه در اصفهان با همکاری شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات و نیروهای مردمی برنامه‌هایی تدارک دیده است، اظهار داشت: امسال ۵۰۰ هزار کیک به قیمت تولیدی برای جشن نیمه شعبان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: امسال با شعار “مهدی یاری و مهدی یاوری” در بنیاد مهدویت استان اصفهان خدماتی با نام حضرت مهدی در مناطق محروم سطح استان انجام می گردد.

مدیر بنیاد مهدویت و آینده‌پژوهی اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا کنون ۳۰ هزار پرس غذا توسط بنیاد مهدویت و کمک های مردمی پخت و بین نیازمندان توزیع شده است. حجت الاسلام علیرضا ناجی در نشست خبری برنامه های اعیاد شعبانیه با اصحاب رسانه گفت : ظهر نیمه شعبان در میدان امام علی (ع) اصفهان با همکاری همه ارگان‌ها جشنی بزرگ با سخنرانی حجت السلام نیلی پور برگزار می شود. رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان خبرداد.

ظهر نیمه شعبان در میدان امام علی (ع) جشنی بزرگ برگزار می شود

حجت الاسلام علیرضا ناجی رییس شورای هماهنگی تبلیغات استان اصفهان نیز در ادامه نشست خبری برنامه های اعیاد شعبانیه با اصحاب رسانه گفت : ظهر نیمه شعبان در میدان امام علی (ع) اصفهان با همکاری همه ارگان‌ها جشنی بزرگ با سخنرانی حجت السلام نیلی پور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان یک نهاد غیر دولتی است، بیان داشت: یکی از رسالت‌های شورای هماهنگی تبلیغات اصفهان تشکیل ستاد شعبانیه است که محور اصلی آن مردمی‌سازی برنامه‌ها است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از پنجم ماه شعبان تا نیمه شعبان نام گذاری شده است ، افزود: مهدویت و امید آفرینی، انتظار و اقتصاد مقاومتی، مقاومت و تمدن‌سازی، خانواده منتظر و فرهنگ مقاومت وانتظار و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از جمله نامگذاری های دهه مهدویت است.

حجت الاسلام ناجی با اشاره برگزاری پویش ملی “مرا دریاب” توضیح داد: این پویش با پخش دعای الهی عظم البلا در مساجد و اماکن مقدس مذهبی سطح شهر انجام و همچنین احیای شب نیمه شعبان نیز در گلستان شهدای اصفهان برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان بیان کرد: اعزام مبلغ و روایتگر مهدویت به مجموعه‌های فرهنگی و دولتی و مردمی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، پخت نان گرم برای مناطق محروم، جمع‌آوری افراد شاخص برای تولید محتوا و مساعدت در پخت غذای هیئت‌های اعزامی به جمکران از دیگر برنامه‌های ایام شعبانیه در اصفهان است.