تذکر دادن نسبت به منکر، باعث ایجاد اتحاد در جامعه می‌شود

از مسئولان، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه انتظار می‌رود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، با جدیت عمل کنند و با وضع قوانین مناسب و مجازات‌های بازدارنده، امنیت روانی جامعه را بیش از پیش مستحکم‌تر کنند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: برخی می‌گویند تذکر دادن به منکر، باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود، درحالی‌که این‌طور نیست، زیرا تذکر دادن نسبت به منکر باعث ایجاد اتحاد جامعه حول محور امر معروف می‌شود.

آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اصفهان، اظهار کرد: قیام امام حسین (ع) باعث بقای دین شد.

وی افزود: عاشورا در عین حال که منشأ برکات زیادی است، مظهر کامل‌ترین مرتبه ایثار و عفو و گذشت است.

امام جمعه موقت اصفهان به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: برخی می‌گویند تذکر دادن به منکر، باعث ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود، درحالی‌که این‌طور نیست، زیرا تذکر دادن نسبت به منکر باعث ایجاد اتحاد جامعه حول محور امر معروف می‌شود.

آیت‌الله مهدوی افزود: از مسئولان، نمایندگان مجلس و قوه قضائیه انتظار می‌رود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، با جدیت عمل کنند و با وضع قوانین مناسب و مجازات‌های بازدارنده، امنیت روانی جامعه را بیش از پیش مستحکم‌تر کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه ترویج فساد و منکر در جامعه،‌ به دلیل ترک فعل برخی مسئولان است، بیان کرد: مجازات‌های فعلی در زمینه مبارزه با فساد، بازدارنده نیست. باید با کسانی که در رابطه با فساد و کشف حجاب با خارجی‌ها در ارتباط هستند، برخورد قاطعی شود.

وی با بیان اینکه غربی‌ها برای کارهای غیرعقلانی خود قانون وضع می‌کنند، تصریح کرد: امروز ما برای حفظ حجاب، دلایل عقلی زیادی داریم.