تخریب ۱۰۲ مورد کابری غیر مجاز اراضی کشاورزی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اصفهان تخریب ۱۰۲ مورد کابری غیر مجاز اراضی کشاورزی دستجا و سفلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد. همتعلی انصاری گفت: امسال در دهمین مرحله قلع و قمع تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۱۰۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و قلع و قمع گردید. وی با اعلام این خبر افزود: این قلع و […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اصفهان تخریب ۱۰۲ مورد کابری غیر مجاز اراضی کشاورزی دستجا و سفلی در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

همتعلی انصاری گفت: امسال در دهمین مرحله قلع و قمع تغییر کاربری اراضی کشاورزی ۱۰۲۰ مورد ساخت و ساز غیرمجاز تخریب و قلع و قمع گردید.

وی با اعلام این خبر افزود: این قلع و قمع در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و جلوگیری از تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی روستاهای دستگرد مار، دستجا و کندلان تحت پوشش مرکز جهاد کشاورزی براآن شمالی با حمایت همه جانبه دادستان و معاون دادستان استان آقای دکتر توکلی و همکاری همه جانبه یگان امداد و یگان‌های حفاظت اراضی استان و شهرستان، همکاران کلانتری دستجا و همکاران صدیق و پرتلاش امور اراضی و واحد حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان و مرکز جهاد کشاورزی براآن شمالی مورخ ۱۹ اسفند انجام گردید.

انصاری یادآور شد: اراضی با قابلیت کشاورزی در شهرستان اصفهان محدود هستند که به منظور حفظ امنیت غذایی کشور از ابتدای سال جاری تا کنون طی ۱۰ مرحله تعداد ۵۸۸ واحد تغییر کاربری غیر مجاز در شهرستان اصفهان تخریب و ۶۳.۵ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد و انشالله به چرخه تولید برمی گردد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان هشدار داد: با کسانی که به منظور کسب درآمد بیشتر اقدام به دیوارکشی یا ساخت باغ ویلا می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم و از شهروندان شهرستان اصفهان درخواست کرد از طریق سامانه ۱۳۱ جهاد کشاورزی، این مدیریت را در حفظ و حراست از باغات و اراضی زراعی همراهی کنند و مراتب هرگونه تخلف را به سرعت به اطلاع تلاشگران جهاد کشاورزی برسانند.