تجلیل از رضا واثقی، خیر نیکوکار منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان

جناب آقای واثقی از بنیانگذاران بیمارستان عسگریه، مهدیه اصفهان و بنیاد فرهنگی امام محمد باقر(ع) است و اخیرا برای احداث بیمارستان پیوند اعضا مبلغ قابل توجهی جهت این امر عام المنفعه اهدا کرده اند

 نخستین جلسه نشست هم اندیشی معتمدین و مؤثرین محلات منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با حضور شهردار اصفهان، فرماندار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان و جمعی از نخبگان و هنرمندان منطقه و با تجلیل از رضا واثقی خیر نیکوکار منطقه آغاز شد.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در این جلسه گفت:
حضرت علی علیه اسلام در حدیثی در غرر الحکم می فرمایند:
“الإحْسانُ، ذُخْرٌ و الکَریمُ، مَن حازَهُ.”
نیکى کردن، گنج است و کریم کسى است که مالک این گنج شود.

محمد صیرفی نژاد با بیان این مطلب افزود:
اصفهان استانی بسیار مهم در انجام کارهای خیر و عام المنفعه است و خیریه ها و خیرین بسیار زیادی در این شهر وجود دارند که اقدامات خداپسندانه ای انجام می دهند و منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی ادامه داد:
خیراندیش نیکوکار جناب آقای واثقی از خیران خدوم و پیشکسوت در موضوعات مختلف هستند که علاوه بر کمک و یاری به آسیب دیدگان در سوانح طبیعی، پس از حادثه زلزله بم کرمان نیز ۲۲۰ منزل مسکونی احداث کردند که این امر ماندگار شد و در تقویم اعمال نیکوکارانه ایشان به ثبت رسیده است.

وی خاطر نشان کرد:
جناب آقای واثقی از بنیانگذاران بیمارستان عسگریه، مهدیه اصفهان و بنیاد فرهنگی امام محمد باقر(ع) است و اخیرا برای احداث بیمارستان پیوند اعضا مبلغ قابل توجهی جهت این امر عام المنفعه اهدا کرده اند.

وی با بیان حدیث شریف « من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق » است، اظهار کرد:
اخیرا زمینی به وسعت ۲۶۰۰۰ متر مربع با کاربری پارک توسط ایشان به شهرداری اهدا شده که به همت این خیر ارزشمند در محله حصه که از محلات کم برخوردار است، احداث این پارک اقدام موثری در راستای ارتقای کیفی محله حصه می باشد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان اضافه کرد:
محله حصه یکی از محله های کم برخوردار منطقه ۱۰ است که در راستای تکریم شهروندان چنین اقدامی اجرا شد.
صیرفی نژاد اظهار داشت؛
در منطقه ۱۰ خیریه های متعددی در سطح منطقه و استان در حال فعالیت هستند و خدمات ویژه ای به محرومین ارائه می دهند که از آن جمله می توان به خیریه ام البنین(س)، خیریه محمد رسول الله(ص)، خیریه مکتب الحسین، خیریه ناصرین، خیریه رضوان و خیریه منتظران مهدی اشاره کرد که از خیریه های بزرگ منطقه ۱۰ است که خدمات ارزنده ای به شهروندان منطقه ارائه می دهد.

** من اگر کاری انجام داده ام و قدمی برداشته ام در راه حق و برای رضای خدای سبحان بوده است
در ادامه این جلسه رضا واثقی از خیران پیشکسوت اصفهان ضمن تشکر از مسئولان شهری و حاضران در جلسه با تواضع و فروتنی گفت:
من اگر کاری انجام داده ام و قدمی برداشته ام در راه حق و برای رضای خداوند سبحان بوده است.

وی ادامه داد:
بدانید و آگاه باشید هر کاری که انجام می شود بدون رضای الهی نیست و بی نتیجه نمی ماند و هر عملی نتیجه ای به دنبال دارد و من این موضوع را تجربه کرده ام و هر کاری انجام داده ام نتیجه آن را دیده ام.
واثقی تاکید کرد:
از هر دستی بدهید از همان دست پس می گیرید و هیچ خللی در کار خداوند وجود ندارد.
این خیر نیکوکار ادامه داد:
من در آستانه ۱۰۰ سالگی هستم و با این کهولت سن، تمام کارهای شخصی خودم را انجام می دهم و همه این ها نشات گرفته از الطاف الهی است.
در پایان این جلسه با اهدای هدیه و لوح سپاس توسط شهردار و فرماندار اصفهان از خدمات شایسته این خیر نیکوکار تجلیل شد.