تبیین برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان اصفهان در دهه فجر

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ضمن بیان اهمیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ نماز و انقلاب اسلامی بیان داشت: فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیام‌های روزانه با استفاده از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری «مدظله العالی» در این ایام یکی از مسیرها برای فرهنگ سازی دهه فجر مؤثر است و ستاد اقامه نماز استان در سدد اجرای این امر می‌باشد

چندی پیش و در گفتگویی که مسئول روابط عمومی ستاد استان با حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رنجبر مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در یازدهمین روز از بهمن ماه داشت، وی برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان اصفهان در دهه فجر را تبیین نمود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ضمن بیان اهمیت فضای مجازی در ترویج فرهنگ نماز و انقلاب اسلامی بیان داشت: فعال سازی سامانه پیام کوتاه و ارسال پیام‌های روزانه با استفاده از بیانات رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظّم رهبری «مدظله العالی» در این ایام یکی از مسیرها برای فرهنگ سازی دهه فجر مؤثر است و ستاد اقامه نماز استان در سدد اجرای این امر می‌باشد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان به مکاتباتی که بین ستاد اقامه نماز با ادارات صورت می‌گیرد اشاره کرد و گفت: درج جملات مرتبط با ایام ا… دهه فجر در سر برگ مکاتبات اداری یکی دیگر از مسیرهای ترویج دهه فجر است چرا که این نامه در چرخه اداری است و موجب می‌شود کارکنان زیادی این جملات را بخوانند و با بیانات زیبا آشنا شوند.

وی به اهمیت بالا بردن سطح علمی جامعه پرداخت و اظهار کرد: از سطح علمی بالایی در جامعه کنونی به لطف الهی برخوردار هستیم و این امر با مطالعه به دست آمده لذا در سدد برگزاری نمایشگاه کتاب با کتبی که متناسب با این ایام و مربوط به امر نماز است می‌باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا در این ایام را از اهم برشمرد و گفت: بارگزاری وصیت‌های شهدا انقلاب اسلامی پیرامون نماز و مهدویت در سایت توسط روابط عمومی استان را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم در صورت امکان روزانه یک جمله یا وصیت و یا خاطره‌ای از شهدای انقلاب اسلامی در سایت نماز بارگزاری نماییم.

این مقام مسئول به برگزاری مسابقه پیامکی اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقه پیامکی در مورد بهترین جمله در توصیف دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی از اموری است که امسال نیز مانند سال گذشته در دستور کار قرار دادیم که در اسرغ وقت برگزار می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز تقدیر از جانبازان را از اهم برشمرد و گفت: بازدید از آسایشگاه جانبازان توسط مدیریت و پرسنل ستاد اقامه نماز را در برنامه‌های دهه فجر گنجانده و از آن به بهترین نحو استقبال می‌شود.

وی به تبلیغ گسترده پیرامون جشنواره فجر تا فجر در سطح مدارس و دستگاهها و بهره گیری از مربیان و مدرسین اعزامی به مدارس جهت برنامه گفتمان نمازشناسی جهت تبیین اهداف انقلاب اسلامی با توجه به سالگرد انقلاب و دهه فجر را نیز از برنامه‌های دهه فجر دانست.

رنجبر جهاد تبیین و بازنشر دست آوردهای انقلاب اسلامی در فضای مجازی در اختیار به ویژه برای گروههای تاثیرگذار مثل ائمه جماعات، دبیران شهرستانها و دستگاهها، یاوران نماز و… را بیان کرد و این امر را یکی از مؤثرترین امور در ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی برشمرد.

در پایان مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان، شرکت در جلسات و همکاری با کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان و شهرستانها، آذین بندی ورودی ستاد اقامه نماز به مناسبت دهه فجر و تهیه گزارش از مساجد و پیشکسوتان آن که نقش مهمی در ایجاد انگیزه برای انقلاب اسلامی داشته‌اند را نیز از برنامه‌های ستاد اقامه نماز استان دانست و برای توفیق به اجرای این امور از خداوند منان یاری طلب نمود.