تبدیل اصفهان به قطب خشکبار کشور

پروژه‌ های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ارزش ۴۱۵۰ میلیارد ریال در ادامه برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به بهره برداری رسید. به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در راستای هدف ساماندهی مشاغل شهری، […]

پروژه‌ های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری اصفهان به ارزش ۴۱۵۰ میلیارد ریال در ادامه برنامه های “هر یکشنبه یک افتتاح” با حضور شهردار اصفهان، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در راستای هدف ساماندهی مشاغل شهری، امروز فاز نخست مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار با صرف هزینه ‌ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار افتتاح و کلنگ فاز دوم آن به زمین زده شد.

فاز نخست مجتمع صنفی خواروبار شامل ۴۵ سوله است تا واحدهای صنفی خیابان‌ های صارمیه، جهاد و ولیعصر در این مجتمع مستقر و ساماندهی و از تردد ماشین های سنگین حمل بار به این خیابان ها که سال ها مورد اعتراض شهروندان بود، جلوگیری شود.

فاز دوم مجتمع صنفی خواروبار نیز شامل ۶۶ واحد است که کلنگ آن امروز به زمین زده شد. با استقرار واحدهای صنفی در این مجتمع میدان میوه و تره بار به قطب خشکبار در مرکز کشور تبدیل خواهد شد.

*استقرار مشاغل مزاحم در مجتمع های صنفی، نظم بیشتر شهر

امروز همچنین ۴۰ واحد کارگاهی شهرک نیک اندیش تحت عنوان بلوک‌های x,y,z با اعتباری حدود ۳۵ میلیارد تومان افتتاح شد تا واحدهای تراشکاری، در و پنجره‌سازی، ام. دی. اف کاری و مشاغلی که در سطح شهر آلاینده بوده و نوع فعالیت آن‌ ها برای مردم مزاحمت ایجاد می‌ کند، در این مکان مستقر شوند.

این واحدهای صنفی از طریق مزایده به افراد واگذار می‌ شود، اما به اصنافی که مشکل مزاحمت‌ داشته باشند بر اساس آئین نامه مشوق ‌های فروش به صورت تقسیطی واگذار می‌ شود.

قدرت اله نوروزی شهردار اصفهان در این آیین با بیان اینکه خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از خرداد ماه داریم، اظهار کرد: به مناسبت سوم خرداد ماه روز پیروزی رزمندگان دفاع مقدس در جبهه‌ های جنگ و آزادسازی خرمشهر، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در کنار مجموعه پل‌ ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی به اهتزاز درآمد؛ پلی که از جهات مختلف در کشور نمونه بوده و به لحاظ سرعت در زمان ساخت نیز رکوردزنی کرده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه مجموعه پل‌ ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی باید طبق برنامه ریزی ها ۳۲ ماه طول می کشید تا ساخته شود، تصریح کرد: با این وجود با کار جهادی و تدابیر صورت گرفته این پل ظرف ۲۰ ماه ساخته شد.

شهردار اصفهان ادامه داد: هیچ انسان منصفی نیست که در بخش های مختلف شهر حرکت بزرگ انقلابی را مشاهده نکند، مجموعه مدیریت شهری در یک حرکت خردمندانه و جمعی، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده درشورای شهر و در هماهنگی با اجزای مدیریتی استان و همراهی با مردم حرکت هایی را آغاز کردند که امروز هر مسافری که به اصفهان می آید اذعان دارد که این شهر دچار تحولی بزرگ شده است.

وی با بیان اینکه برخی کارها در این شهر به یک رویا تبدیل شده بود، اضافه کرد: امروز این رویاها تفسیر شده است، از روزهای قبل از انقلاب و تا بعد از آن میدان بزرگمهر یک سه راهی بسیار شکننده و نامناسب بود، این وضعیت در پینارت نیز وجود داشت اما طی ۴۰ سال گذشته با تلاش هایی که صورت گرفت بسیاری از گره های کور شهر باز شد. طی ۴ سال گذشته نیز گره هایی باز شد که شاید امیدی به باز شدن این گره ها به این زودی ها نبود، کسی باور نمی کرد این اتفاقات بزرگ در  خاتون آباد و از جاده فرودگاه تا خیابان جی و مسیر هفت کیلومتری رخ دهد.

*شکل گیری حلقه ۸۰ کیلومتری رینگ حفاظتی شهر

وی ضمن تاکید بر اینکه قرار بوده بسیاری از اقدامات عمرانی ظرف ۲۰ سال گذشته رقم بخورد، اضافه کرد: از این جهت بسیار خوشحالیم که این اقدامات بزرگ عمرانی کام همه مردم را شیرین کرد، پل ها پی در پی ساخته شد و در آینده نزدیک پلی شبیه به پل شهید سلیمانی در مجاورت زندان اصفهان کلنگ زنی می شود، در خیابان آتشگاه آزادسازی اراضی واقع شده در مسیر رینگ چهارم در دستور کار شهرداری منطقه ۹ قرار گرفته و به زودی آغاز می‌ شود و این مسیر ادامه می یابد تا حلقه ۸۰ کیلومتری رینگ حفاظتی شهر شکل بگیرد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این دولت، احداث گذر شرق پس از ۲۰ سال وقفه و تخریب زیرساخت های آن آغاز شد، افزود: رینگ چهارم و گذر شرق با شعاعی بزرگ به گذر غرب متصل می شود و این به معنای حفاظت از شهر، حفظ محیط زیست، کاهش آلایندگی ها و جلوگیری از ورود خودروهای سنگین به شهر است.

*رفع مشکلات ترافیکی چند خیابان شهر با احداث مجتمع های صنفی

وی در ادامه با اشاره به پروژه های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، گفت: سالن هایی که از ابتدا برای میوه و تره بار نیز در میدان میوه و تره بار اصفهان احداث شد در ابتدا رونق چندانی نداشت، بسیاری از واحدهای صنفی مرتبط در میدان بهار، سبزه میدان و صارمیه حاضر نبودند از محل جدید خرید کنند اما اگر این سالن‌ ها احداث نمی ‌شد روزانه این حجم از خودرو که به این محل مراجعه می‌ کنند، در شهر تردد داشتند که ترافیک و آلودگی زیادی به همراه داشت.

نوروزی تاکید کرد: امروز نیز اگر غرفه های مربوط به خشکبار در این مکان شکل بگیرد به معنای رهایی خیابان های صارمیه، ولیعصر و خیابان جهاد از کامیون هایی است که قصد دارند میزان زیادی از خشکبار را نقل و انتقال دهند.

وی افزود: با احداث این واحدهای صنفی شاهد تشکیل قطب خشکبار در این نقطه از شهر که کانون بزرگی برای فعالیت های اقتصادی کوچک می شود خواهیم بود.

شهردار اصفهان با اشاره به افزایش ۸ برابری بودجه سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، گفت: بودجه این سازمان از ۸۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته که گویای اقدام بزرگ و حرکت ارزنده در این سازمان است.

وی بیان داشت: کسانی که برای استفاده از غرفه ‌های مجتمع صنفی خواروبار و خشکبار در میدان مرکزی میوه و تره بار پیشتاز شدند، باید بدانند که این پیشگامی گرچه در مدت کوتاه هزینه یا عدم نفع دارد اما در یک بازه زمانی چهارساله بی شک ارزش افزوده این مکان تمام این عدم نفع ها را جبران می کند.

نوروزی با بیان این که افتتاح برخی پروژه‌ ها باید با حضور مقامات ملی انجام ‌شود، تصریح کرد: پروژه چهارباغ به عنوان نگین درخشان در اذهان مردم نقش بسته و همه ایرانیان با اقدامات انجام شده در آن آرزو دارند تا با مناسب شدن شرایط به اصفهان آمده و از آن بازدید کنند و با حضور وزیر میراث و گردشگری به صورت رسمی افتتاح می شود.

وی با بیان این که بهره برداری رسمی از پروژه مجموعه پل ‌ها و تقاطع غیرهمسطح شهید سلیمانی با حضور وزیر راه و شهرسازی به زودی انجام می شود، تصریح کرد: اگر خواستار شهری آباد با اقدامات منطقی در چهارچوب مقررات هستیم باید این برنامه‌ ها تداوم یابد و برنامه اصفهان ۱۴۰۵ اجرایی شود و هیچ کس نباید در مسیر انقلاب عمرانی خللی وارد کند. این مسیری است که می تواند شهر را واجد اوصاف جهانی و بین المللی و فرهنگی کند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با همت همه مردم حرکت انقلابی در عرصه عمرانی برای سال‌ ها تداوم یابد تا شاهد بسیاری از چالش ها و بروز گره‌ های کور در شهر نباشیم.

*در هیچ شرایطی، کارها متوقف نشد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: در یکی از روزهای پرافتخار ایران که مصادف با سالروز آزادسازی خرمشهر است شاهد مراسم بهره برداری از مجموعه فعالیت ها و پروژه های سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری هستیم.

علیرضا نصر تصریح کرد: بهترین نوع تجلیل از شهیدان خدمت رسانی به مردمی است که یادگاران شهدا و ایثارگران جنگ تحمیلی هستند، امروز در این سرزمین هر فردی که ادعا دارد پیرو شهدا و مدعی دفاع از ارزش هاست باید با تلاش شبانه روزی و خدمت صادقانه این ادعا را ثابت کند.

وی افزود: امروز می توانیم با بانگ بلند اعلام کنیم که اتفاقات بسیار خوبی در این دوره از مدیریت شهری انجام شده و کارها شتاب گرفت و با وجود همه سختی ها در هیچ شرایط کار خدمت رسانی به مردم متوقف نشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هر هفته شاهد اتفاقات جدیدی در شهر اصفهان هستیم، گفت: این موضوع در نتیجه اعتقاد به خدمتگزاری و مسئولیت شناسی مدیریت شهری اصفهان است؛ امروز در حوزه های مختلف اعم از اجتماعی، عمرانی، فرهنگی و زیست محیطی کارهای بسیار خوبی شکل گرفته که همه آنها قابل دفاع است و هر هفته شاهد افتتاح و آغاز چندین مورد از آن ها هستیم.

وی اضافه کرد: یکی از اتفاقاتی که در این سازمان رقم خورده این است که بودجه سازمان میادین از ۸۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

*خدمات ارزنده شهرداری در جای جای شهر مشخص است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان نیز در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش ‌های شهرداری اصفهان، اظهار کرد: روز گذشته روز بهره ‌وری و بهینه سازی مصرف بود و ما افتتاح پروژه‌ های سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری که به فاصله یک روز از این مناسبت است را به فال نیک گرفته و امیدواریم این سازوکارها باعث توزیع منطقی مشاغل باشد.

سیدحسین قاضی عسگر با بیان اینکه نظام توزیع کالا و خدمات یکی از مشکلات امروز است، تصریح کرد: راه اندازی مجتمع‌ هایی همچون مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی و مجموعه کارگاهی نیک‌ اندیش باعث حل مشکل چرخه توزیع می شود. استفاده هرچه بیشتر و بهتر از فناوری اطلاعات در این مجتمع های صنفی می ‌تواند کارساز باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان ضمن تشکر از خدمات سازنده شهرداری و مدیریت شهری اصفهان که خدمات آنها در هر گوشه این شهر قابل مشاهده است، گفت: در سه سال گذشته در بعد سازندگی و رفع مشکلات شهری به ویژه رفع گره ‌های کور ترافیکی اقدامات ارزنده‌ ای توسط شهرداری انجام شده که باید قدردانی شود.

*۴۰ واحد کارگاهی برای مشاغل مزاحم، بهره برداری شد

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری نیز در این مراسم تعداد واحدهای فعال صنفی پروانه دار و بدون پروانه در شهر اصفهان را ۱۲۰ هزار واحد ذکر کرد و گفت: در سال‌های گذشته استقرار این واحدهای صنفی در کنار یکدیگر مشکلات ترافیکی و آلودگی های محیط زیستی بسیاری برای شهروندان ایجاد کرده است و اگر شرایط به همین منوال پیش برود مردم باید برای داشتن زندگی توام با آرامش اطراف شهر زندگی کنند.

محمد مجیری با اشاره به افتتاح فاز نخست مجتمع صنفی عمده فروشان خواروبار، خشکبار و مواد غذایی شهر اصفهان در میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: فاز نخست این مجتمع در قالب ۴۵ واحد با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان افتتاح و همزمان کلنگ فاز دوم این مجتمع با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان زده شد.

وی با بیان اینکه هر کدام از واحدهای احداث شده دارای بخش‌ های اداری، انبار و حیاط با همه امکانات و دسترسی ویژه به رینگ‌ های شهر است، افزود: در مجموع ۱۱۱ واحد صنفی خشکبار، خواروبار و مواد غذایی در این مجتمع احداث می شود که از ابتدای عملیات احداث آن، اتحادیه خواروبار و خشکبار همکاری بسیار خوبی در طراحی پروژه داشته است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری با اشاره به احداث شهرک کارگاهی نیک‌ اندیش، تاکید کرد: این مجموعه دارای واحدهای T و U بود که امروز واحدهای X,Y و Z نیز شامل ۴۰ واحد کارگاهی برای مشاغل مزاحم شهری مورد بهره برداری قرار گرفت تا مشاغلی که باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان می ‌شوند در آنجا استقرار یابند.

مجیری تاکید کرد: مزاحمت اصناف برای دیگران نوعی حق الناس است که مشاغل مزاحم به مراکز جدیدالاحداث در راستای توجه به این موضوع مهم انتقال می ‌یابند.