تا پیش از نوروز محدودیتی برای پذیرش مسافر از شهر یا استان خاصی نداریم

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان، صبح امروز در صحن علنی شورا با اظهار تأسف اعلام کرد که «مهمان‌پذیرهای اصفهان در حال پذیرش بیمار از قم و کاشان هستند.» رئیس اتحادیۀ صنف مهمان‌پذیران اما دراین‌باره توضیحاتی را بیان کرد.

تا پیش از نوروز محدودیتی برای پذیرش مسافر از شهر یا استان خاصی نداریم

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط‌زیست شورای شهر اصفهان، صبح امروز در صحن علنی شورا با اظهار تأسف اعلام کرد که «مهمان‌پذیرهای اصفهان در حال پذیرش بیمار از قم و کاشان هستند.» رئیس اتحادیۀ  صنف مهمان‌پذیران اما دراین‌باره توضیحاتی را بیان کرد.

اسدالله عدالت پناه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر همۀ مهمان‌پذیرهای ما از کمبود مسافر گله‌ دارند و اگر هم مسافری باشد مشخص نمی‌شود که از قم، کاشان یا کدام شهر دیگر به اصفهان سفرکرده است.

وی ادامه داد: طبق دستور استاندار، مهمان‌پذیرهای اصفهان در ایام نوروز به‌هیچ‌عنوان مسافر نمی‌پذیرند، اما حرفی از پذیرش آن‌ها تا پیش از نوروز زده نشده اما نمی‌شود هم گفت که در حال حاضر به‌صورت انحصاری مسافرهای قم و کاشان پذیرش می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف مهمان‌پذیران اصفهان بار دیگر با تأکید بر اینکه تعداد مسافران در حال حاضر بسیار کم و محدود است، تصریح کرد که تا پیش از نوروز محدودیتی برای پذیرش مسافر از شهر یا استان خاصی ندارند.

عدالت پناه با بیان اینکه شرایط موجود، وضعیت مهمان‌پذیرهای اصفهان را سخت کرده، توضیح داد: در حال حاضر صنف ما برای پرداخت حقوق کارگر و اجاره و تأمین مایحتاج نظافتی و بهداشتی خود با مشکل روبروست و هیچ امکاناتی برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به مهمان‌پذیرها داده نشده.

وی خاطرنشان کرد: باید مرجعی تمام محصولات بهداشتی لازم را در اختیار مهمان‌پذیرها قرار بدهد تا آن‌ها بتوانند هم سلامت مسافران را بسنجند و اتاق‌ها را ضدعفونی کنند، هم به‌محض مراجعه اقلامی مثل دستکش و ماسک را در اختیار آن‌ها قرار بدهند اما تا امروز هیچ مرجعی این اقدام را نکرده و اگر خودمان بخواهیم این کار را انجام بدهیم آن‌قدر هزینه‌ها بالا و امکان تهیه سخت است که دچار مشکل می‌شویم.

عدالت پناه یادآور شد که در حال حاضر ۳۲ مهمان‌پذیر شهر اصفهان همه با  مشکلاتی ازاین‌دست روبرو هستند و ضروری است که به آن‌ها توجه شود.