تاکنون ۷ استخر در سطح استان باز شده است/ تعطیل بودن استخرها برابر با تعطیلی هیئت شنا است

رییس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان اصفهان گفت: تعطیلی استخرها موجب می‌شود که هیئت شنا، شیرجه و واترپلو نیز تعطیل شود و این موضوع به دشوارترین موضوع تبدیل می‌شود.

پیمان گرامی درباره تعداد افراد حاضر در استخرها و تقسیم بندی آنها در این برهه زمانی، اظهار کرد: طبق آخرین ابلاغی که داشته ایم در استخرهایی با متراژ ۱۰ در ۲۵ متر حداکثر ۱۵ نفر می‌توانند در آن فعالیت کنند و لازم است برای فعالیت افراد استخرها را با تور قسمت بندی کنند. برای تقسیم بندی بازیکنان منتخب لاین‌های جداسازی شنا را به شکل طولی نصب کنند و برای افراد عمومی می‌توانند به صورت طول و عرض این تقسیم بندی انجام شود چراکه افراد باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند. در حال حاضر استخر ۲۹ فروردین برای تمرین بازیکنان حرفه‌ای جداسازی شده است و هر شخص دریک لاین تمرین می‌کند.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان با اشاره به اینکه ضدعفونی آب با کلر موجب می‌شود بیماری از طریق آب انتقال پیدا نکند، خاطر نشان کرد: مسئولین فنی استخرها باید طی یک آزمایش در نظر بگیرند که کلر باعث می‌شود بیماری‌های مختلف سرایت نکند.

گرامی افزود: تعطیلی استخرها موجب می‌شود که هیئت شنا، شیرجه و واترپلو تعطیل شده و این موضوع به دشوارترین معضل تبدیل شود. هدف ‌اصلی هیئت شنا قهرمانی و برگزاری دوره‌های آموزشی است که بیماری کووید -۱۹ باعث شده این دوره‌ها برگزار نشود. هم اکنون فقط شش نفر از افراد منتخب در حال تمرین کردن هستند.

وی ادامه داد: تعطیل بودن تیم‌های پایه عواقب سختی برای خواهد داشت. اداره کل ورزش جوانان همچنان حمایت‌های لازم را از ما داشته و این موجب می‌شود تا در این باره نگرانی خاصی نداشته باشیم.

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلو استان اصفهان گفت: تا کنون هفت استخر سرپوشیده در استان اصفهان بازگشایی شده است در صورتی ۷۳ استخر در سطح استان داریم.